مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلیشرایط فروش

سند کلیه خودروهای سایپا و ایران خودرو آزاد شد!

از اواخر روز گذشته بود که شایعاتی مبنی بر فراهم شدن امکانی جهت آزاد شدن سندهای در رهن خودروهای شرکت سایپا و ایران خودرو منتشر شد. این شایعه زمانی قوت گرفت که بخشنامه مربوطه در یکی از سایت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا آپلود گردید.

1- سایپا

در همین رابطه، صبح امروز روابط عمومی گروه خودروسازي سايپا به نقل از سیدجواد سلیمانی مدیرعامل این گروه، خبر مذکور را تایید و به آن پرداخت. ایشان در ادامه گفت که مشتريان محصولات سايپا كه در طرح‌هاي پيش‌فروش و فروش فوري منتخب شده و خودروهاي آنان نیز فاكتور گردیده است، پس از تسويه حساب مي‌توانند نسبت به فك رهن اقدام كنند.

سيدجواد سليماني افزود: اين اقدام به‌دنبال تقاضاي مشتریان محترم محصولات گروه خودروسازي سايپا و همچنين موافقت و صدور مجوز از سوي كميته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و اين امكان را در اختيار خريداران محصولات سايپا قرار مي‌دهد تا پس از تسويه حساب نسبت به فك رهن اقدام كنند. به گفته وي با اجرايي شدن اين تصميم، امكان خريد و فروش محصولات عرضه شده در طرح‌هاي قرعه‌كشي فراهم مي‌شود و مالكان اين خودروها مي‌توانند نسبت به فروش آن در بازار اقدام كنند. مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد: مقرر شده اسناد ترهين آن دسته از مشترياني كه در طرح‌هاي فروش فوق‌العاده و يا پيش‌فروش ثبت‌نام كرده‌اند، پس از تسويه حساب آزاد شود.

سليماني ادامه داد: مشتريان محصولات سايپا مي‌توانند از روز چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه با مراجعه به نمايندگي‌هاي ثبت‌نام كننده و يا وب‌سايت اينترنتي سایپا نسبت به ثبت درخواست و پرداخت وجه باقيمانده اقدام كنند.

تصویر بخشنامه

2- ایران خودرو

اما در ادامه آزادسازی اسناد رهنی خودروهای داخلی، گروه صنعتی ایران خودرو هم در بخشنامه ای مانند سایپا از فراهم شدن زمینه ای برای خروج اسناد در رهن خودروهای مشتریان از حالت رهنی خبر داد.

در این راستا، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو هم از حذف شرط سند در رهن در طرح های فروش ایران خودرو خبر داد و گفت: از هفته آینده به فروش خودرو با سند آزاد اقدام خواهیم کرد و مالکان خودروهای فروش رفته در طرح های گذشته نیز می توانند از طریق نمایندگی‌ها نسبت به فک رهن اسناد خودرو اقدام کنند. روش اجرای این طرح از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد. 

آن دسته از مالکانی که سند خودروهایشان در حالت رهن است، می‌توانند با مراجعه به نمايندگي‌هاي ثبت‌نام كننده و يا سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت درخواست و پرداخت وجه باقيمانده اقدام كنند. لازم به ذکر است که سند فروش فک رهن شده پس از تسویه مبلغ ترهین توسط مشتری، بعد از گذشت 10 روز کاری به نمایندگی های محل ثبت‌نام خودرو (نمایندگی انتخاب شده برای تحویل خودرو) ارسال خواهد شد.

تصویر بخشنامه

تصویر تیتر: ارسالی توسط مخاطبان

شما مخاطبان پایگاه خبری چرخان، می‌توانید تا انواع تصاویر و یا سوژه‌های خودرویی خود را به ما ارسال نمایید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا