مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

تصاویر و مشخصات رسمی ایکس33 اس توربو (لیمیتد ادیشن) منتشر شد!

هفته‌های قبل بود که هم‌زمان با اعلام فروش اولین سری از ام وی ام ایکس33 اس توربوشارژ (لیمیتید ادیشن)، اقدام به معرفی مشخصات کلی خودرو نمودیم؛ این در حالی بود که هیچ تصویری از نمای خارجی این نسخه به صورت رسمی منتشر نگردیده بود.

اما اکنون در نیمه دوم آبان‌ماه سال 1400 هستیم، شرکت مدیران خودرو بالاخره پس از گذشت هفته‌ها از آغاز فروش، اولین تصاویر رسمی ایکس33 اس توربوشارژ (لیمیتد ادیشن) را منتشر کرد.طبق داده‌های دریافت شده، در نمای بیرونی این خودرو تنها سه تفاوت با نسخه AT-SPORT دیده می‌شود. البته این سه تفاوت در حقیقت یک پکیج گارد جلو، عقب و رکاب‌های بغل است. به جز موارد گفته شده، تفاوت دیگری ندارد؛ این درحالیست که در نسخه‌های فول‌تر ایکس33 اس (تیگو3) در بازار چین، به امکاناتی چون رینگ‌های تراش خورده دو-رنگ، آینه‌هایی با فریم مشابه اما با قابلیت تاشو برقی هم دیده می‌شود.

اما با مشاهده کابین و داشبورد، می‌توان دید که تریم دو رنگ قهوه‌ای-مشکی که إلمان بسیار بهتری هم نسبت به نسخه قبلی دارد، جایگزین تریم تک رنگ مشکی شده است. هم‌چنین برخی تزئینات پلاستیکی از رنگ مشکی در ای تی اسپرت به طلائی در توربوشارژ تغییر کرده است. غربلیک فرمان هم از تغییرات جدیدی بوده که از اوایل تابستان امسال، به کلیه تیپ‌های نسل چهارم ایکس33 افزوده شده است.

معرفی ایکس33 اس توربوشارژ

همان‌طور که از نام این تیپ ایکس33 معلوم است، بزرگ‌ترین تغییر انجام شده برروی این خودرو، موتور و گیربکس آن بوده است. این تغییر که درنهایت منجر به نصب موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 9 سرعته CVT گردیده، اکنون می‌توان گفت که ایکس33 به یک کراس‌اووری جمع و جور، و با کشش مناسب است. گشتاور تولیدی این موتور 210 نیوتن متر بوده و قدرتی مبنی بر 147 اسب بخار را نیز تولید می‌کند.

پکیج پیشرانه ای نسخه لیمیتد ادیشن خودرو مذکور، اکنون با خودروهایی چون چری آریزو6، آریزو5 توربو جدید و تیگو5 توربو یکسان است.

قبل از این‌ها، ایکس33 اس چه در نسل سوم و چه در نسل چهارم و در تیپ AT-SPORT، به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز بودند. این موتور در نهایت می‌توانست تا 139 اسب بخار، قدرت و 180 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند. موتور مذکور واقعا در نسل‌های اول و دوم که با گیربکس منوآل عرضه می‌شدند، شتاب خوب و کشش مناسبی داشتند. اما با عرضه نسخه مجهز به گیربکس 7 سرعته CVT در نسل‌های دوم و سوم، این افت کشش واضح بود. اما مدیران خودرو که خود بر این موضوع گویا واقف بوده، در نسل چهارم و در تیپ AT-SPORT، گیربکس ایکس33 را به 5 سرعته اتوماتیک تغییر داد. تغییری که واقعا می‌شد مثبت ارزیابی کرد. دیگر آن تنبلی گیربکس 7 سرعته CVT در آن دیده نمی‌شد و در حد قابل قبولی آن موضوع رفع گردیده بود. اما اکنون با تغییر موتور و توربو شدن آن، باز گیربکس CVT شده و این بار به 9 سرعت ارتقاء یافته است. فعلا ما تجربه سواری ایکس33 با این موتور و گیربکس را نداریم. اما کاش می‌شد تا مدیران خودرو و چری، یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را بجای 9 سرعته سی وی تی نصب می‌نمود. البته که موتور و گیربکس مذکور در خودروهایی چون آریزو5 توربو جدید و آریزو6 عملکرد و شتاب خوبی دارد.

اما درنهایت به قسمت آپشن می‌رسیم. از امکانات مهم نسخه لیمیتد ادیشن ایکس33 اس توربو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سانروف سه حالته (دو حالت باز شو و یک حالت بسته)
  • سیستم کروزکنترل
  • نمایشگر لمسی به همراه نویگیشن
  • سامانه کنترل پایداری
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • تریم دو رنگ کابین به همراه صندلی‌های چرمی
  • پاور ویندوز و سانروف

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که برای مثال در نسل چهارم ایکس33، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو حذف گردیده است! تصمیمی عجیب که مدیران خودرو هم بیان کرده درصورت نصب این آپشن به صورت افترمارکتی، گارانتی قسمت مربوطه حذف میگردد!

قیمت ایکس33 اس لیمیتد ادیشن

شرکت مدیران خودرو در جدیدترین بخشنامه، قیمت خودرو ام وی ام ایکس33 اس لیمیتد ادیشن را براساس مدل سال 1399، 580 میلیون تومان اعلام کرده است. آن دسته از افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند، با مراجعه به سایت رسمی و نمایندگی های شرکت مدیران خودرو، 50 درصد قیمت کل خودرو را به حساب شرکت مذکور واریز نموده و مابقی قیمت را به صورت اقساط 12 الی 60 ماهه پرداخت نمایند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوب ۲۹۰ میدی همون اول بعدش یه ۲۹۰ رو بعلاوه ۲۵ درصد سود باید بدی که میشه ۳۶۲ تومن بعدش بعد یکسال ماشین پات در میاد ۶۵۰ تومن، سندت آزاد میشه حالا یه ماشین چینی داری که ۵۰۰ تومن هم ازت نمیخرن چه فرمول برنده ای واقعا! حالا نقدی: ۵۸۰ میخری یاستارت میزنی میشه ۵۵۰ ! میری سر کوچه نون میگیری برمیگردی شده ۵۰۰ !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا