مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

ورود ام‌وی‌ام ایکس55 پرو به ایران قطعی شد!

مردادماه امسال بود که پایگاه خبری چرخان، در مطلبی از ورود نسخه آزمایشی مدل جدید ام وی ام X55 خبر داد. این‌طور که معلوم است، چری قصد دارد تا برنامه صادراتی خود، در اکثر کشورهای جهان را از جمله کشور مورد تحریم ایران، آپدیت کند. همین برنامه صادراتی چری، باعث شده که اکثر خودروهای موجود در بازارهای صادراتی، از نیمه دوم سال 2021 مورد فیس لیفت قرار بگیرند. آریزو5، آریزو6، تیگو2 (ایکس22)، تیگو4 (ایکس55)، تیگو7 و تیگو8 از جمله خودروهایی هستند که بزودی نسخه‌های جدید آنها وارد بسیاری از کشورهای صادراتی چری خواهند شد…

اما ایکس55 پرو…

به تازگی تصویری از نسخه جدید و یا احتمالا نسخه پرو ام وی ام ایکس55 بدستمان رسیده که نشان می‌دهد به احتمال زیاد، این خودرو هم آماده عرضه در ایران شده است. این‌طور که برخی نمایندگی های مدیران خودرو اطلاع رسانی نموده‌اند، گویا قرار است تا صبح روز پنجشنبه (فردا) مورخ 27 آبان ماه 1400 برنامه تست درایو ایکس55 پرو در پیست آزادی برقرار شود.

نسخه جدید (پرو) ایکس55 تغییراتی در بخش های سپر و جلوپنجره جلو، رینگ‌ها، برخی جزئیات صندوق عقب، داشبورد (با طراحی جدید و مشابه تیگو7 پرو) و… داشته است.

معرفی کلی

در این نسخه شاهد تغییر سپر جلو و به خصوص جلو پنجره هستیم. این طراحی که به تازگی به امضا شرکت چری تبدیل گردیده، پیش تر در نسل جدید تیگو7 و نسخه فیس لیفت تیگو8 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. واقعا استفاده از جلوپنجره کوچک‌تر و وجود المان‌های مشبک، طراحی ایکس55 جدید را پخته تر کرده است.

اما در بخش جانبی خودرو، تفاوت چندانی نسبت به مدل قدیمی دیده نمی‌شود. در قسمت باربند و پایین درها طراحی با رنگ کرومی دیده می‌شود و رینگ‌های آلومینیومی جدید و تراش خورده در این خودرو با دو رنگ مشکی و نقره‌ای طراحی شده‌اند. بنا بر اطلاعات منتشرشده، ام وی ام X55 جدید در بازار چین، بسته به تیپ، به رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی مجهز است.

اگر از دنبال کنندگان و علاقه‌مندان به برند چری باشید، قطعا خواهید دانست که سبک و امضای طراحی چری در نمای پشت خودرو، به چراغ‌های متصل به هم خلاصه می‌شود. البته چری در تیگو4 (تیگو5 ایکس) و یا همان ام وی ام ایکس55 جدید، صرفه جویی کرده و بجای استفاده از چراغ‌های کشیده، از استیل استفاده کرده است.

البته بهتر است بدانید که چری همین محصول را به یکی از زیرمجموعه‌های خود، یعنی شرکت کووین نیز واگذار کرده و تیگو5 ایکس تحت برند و طراحی کووین هم تولید و عرضه می‌شود؛ باتوجه به اینکه شرکت بهمن موتور به تازگی از عرضه خودرو ریسپکت خبر داده و معلوم شد این سدان یکی از محصولات برند کووین بوده؛ شاید دیدید که کراس اوور کووین هم با همین شرکت وارد ایران شود!

به جذابترین تغییر ایکس55 جدید می‌رسیم. کابین و البته داشبورد! در کابین نسخه آزمایشی و تستی ایکس55 که چندی پیش وارد کشور شده بود، شاهد بکار برده شدن سردنده جدید شرکت چری بودیم. اما این نسخه از خودرو مذکور در برخی از بازارهای جهانی با همان سردنده قبلی و شیوه درگیر شدن گیربکس ها عرضه شده است. هنوز به صورت رسمی چیزی در این رابطه منتشر نگردیده؛ اما ما بنا را بر نسخه تستی ایکس55 پرو میگذاریم.در قسمت جلوآمپر، یک صفحه نمایش ۷ اینچی دیده می‌شود که احتمال دارد درصورت ورود به بازار ایران، با آمپری که در ایکس55های حال حاضر بازار ایران بوده، یکسان باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو از طریق صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در دسترس قرار می گیرد. تنظیمات تهویه نیز طراحی جدیدی دارند.

امکانات و پیشرانه

ام وی ام ایکس55 هم اکنون توسط مدیران خودرو با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌گردد. این موتور با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه خشک، توانایی تولید 147 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

احتمال دارد که شرکت مذکور، ایکس55 جدید را با پیشرانه آپدیت تری وارد خطوط تولیدی خود کند. با همین آپدیت، قدرت اسب بخار به 156 و گشتاور هم به 230 نیوتن متر می‌رسد. (یعنی دقیقا همان پیشرانه نصب شده برروی خودرو فیدلیتی). هنوز در رابطه با گیربکس استفاده شده در نسخه جدید، اطلاعاتی منتشر نشده است. گیربکس قبلی این خودرو، 6 سرعته دوکلاچه خشک است. واقعیت این است که سلیقه ایرانیان با گیربکس دوکلاچه خشک جور نیست. شاید مدیران چری به این مسئله واقف بوده باشند و گیربکس را در این خودرو عوض کنند!

از مهمترین امکانات ام وی ام ایکس55 جدید هم میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوربین 360 درجه همراه با سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • سوئیچ خودرو به صورت ساعت هوشمند
  • سامانه کنترل پایداری
  • سیستم تهویه الکتریکی و کنترل ادوات لمسی
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • کروزکنترل
  • مولتی مدیا و مانیتور لمسی 10.25 اینچی
  • سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی
  • وایرلس شارژر
  • سر دنده جدید

 

تصاویر نسخه تستی

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. وقتی یک آشغال ایرانی ۵۰۰ میلیونها میخوای این ۱ میلیارد نباشه

  2. جنس چینی مشکل افترمارکت داره.یا تعمیر کارش نیست یا قطعاتش چون هیچ کدومشون نماینده مستقیم و رسمی کمپانی مادر نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا