مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

شاسی‌بلندهای هاوال را در نمایشگاه پکن ببینید

HB-02 و HR-02 نام دو محصول مفهومی از کمپانی چینی هاوال، برای پیش نمایش در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ است. ابتدا به سراغ HB-02 که از لحاظ ابعادی، بزرگتر از HR-02 است، می‌رویم. اگر بخواهیم این محصول را با سایر محصولات هاوال مقایسه کنیم، باید بگوییم HB-02 ترکیبی از هاوال H9 و H8 است. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بدانید نام هاوال با هاله آبی رنگ در اطراف آن بر روی جلو پنجره نشان دهنده یک خودرو غیراسپرت استاندارد است و اگر این هاله قرمز رنگ باشد یعنی شما با یک خودرو اسپرت روبرو هستید. HB-02 از طراحی ظاهری خوبی پیروی کرده است و شما بر روی بدنه آن خطوط تیز و قوی را مشاهده می‌کنید و همچنین پنجره عقب نیز با نوک تیز خاتمه می‌یابد.

haval-concept-china-bj-1-660x502

فضای داخلی خودرو جادار، با تریم چوبی طلایی رنگ و پوشش خاکستری مخملی بسیار خوب طراحی شده است. قسمت عقب HB-02 به‌خوبی بخش جلویی طراحی شده و چراغ‌های ظریف خودرو با یک نوار کرومی رنگ باریک به هم متصل شده‌اند که هم‌رنگ نام هاوال نوشته شده بر روی درب صندوق عقب است. چراغ‌های جلو در کنار جلوپنجره بزرگ، بسیار کوچک به‌نظر می‌رسند ولی طراحی قابل قبولی دارند.

خودرو بعدی هاوال HR-02 نام دارد که پیش از نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ در سال ۲۰۱۵ با نام هاوال R به نمایش گذاشته شده بود، اما با تغییرات اندکی به نمایشگاه پکن آورده شده است. تغییرات چراغ‌ها، ضربه‌گیر و رنگ بدنه نسبت به محصول گذشته بسیار آشکار هستند. به‌نظر می‌رسد محصول نهایی هاوال برای تولید، HR-02 باشد و با تغییراتی که بر روی آن اعمال کرده سعی نموده شباهت آن را با محصولات سایر برندهای جهانی کمتر کند. شما در نگاه اول ترکیبی از شاسی‌بلندهای بیامو، جگوار وآئودی را مشاهده خواهید کرد که در جزئیات آن‌ها تغییراتی اعمال شده است.

 از مشخصات دقیق این خودروها در نمایشگاه سخنی گفته نشده اما پیشرانه‌های ۱.۸، ۲.۰، ۳.۰ لیتری در کنار یک توربوی قدرتمند، انتخاب مناسبی برای آن‌ها خواهند بود. البته به‌نظر نمی‌رسد شرکت سازنده بخواهد موتور الکتریکی یا هیبریدی بر روی محصولات خود سوار کند ولی اگر چنین پیشرانه‌هایی را در نظر بگیرد، دور از فکر نیست چرا که برای رقابت با محصولات خارجی، و رسیدن به یک برند جهانی باید در همه زمینه‌ها قابلیت رقابت داشته باشند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا