مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز سری جدید شاسی‌بلندهای چری با معرفی مدل جذاب اومودا 5

ازاین‌پس همه شاسی‌بلندهای چری نام تیگو نخواهند داشت زیرا در نمایشگاه خودروی گوانگژو، این شرکت از کراس‌اوور کاملاً جدید خود که قبلاً با کد XC شناخته می‌شد پرده‌برداری کرده است. این خودرو که آغازگر خانواده جدیدی برای شاسی‌بلندهای چری محسوب می‌شود، اومودا 5 نام دارد (Omoda). این خودرو همچنین اولین خودرو از محصولات نسل چهارم چری هم به‌حساب می‌آید.

گفته می‌شود نام اومودا به شکل جهانی انتخاب شده و آژانس‌های ویژه در سی کشور در این تحقیق شرکت داشته‌اند. این نام از کلمه مُد گرفته شده است. این خودرو همچنین معرف زبان طراحی جدید چری هم هست که Art In Motion یا هنر در حرکت نام دارد. توسعه این طراحی به رهبری «استیو هیوم» انجام گرفته که یک سال و نیم پیش سکان هدایت بخش طراحی چری را در دست گرفت و جایگزین «کوین رایس» شد.

طراحی بخش جلویی اومودا 5 اما با چراغ‌های دوقسمتی، دی‌لایت‌های باریک در لبه کاپوت و جلوپنجره بدون قاب، تا حدودی به طراحی محصولات سری یونی چانگان شباهت دارد. این شباهت حتی در پروفیل جانبی خودرو هم ادامه پیدا کرد و فرم کلی این قسمت کمی چانگان یونی‌تی را به یاد می‌آورد. چراغ‌های عقب خودرو هم شباهت آشکاری با ساخته‌های لکسس دارند. این خودرو با 4,400 میلی‌متر طول، 1,830 میلی‌متر عرض و 1,585 میلی‌متر ارتفاع، تقریباً هم‌اندازه تیگو 5 است. فاصله محوری اومودا 5 هم 2,630 میلی‌متر بوده و روی رینگ‌های 18 اینچی قرار گرفته است.

کابین اومودا 5 مطابق با جدیدترین مد این روزهای صنعت خودروسازی طراحی شده که اصلی‌ترین ویژگی آن دو نمایشگر 12.3 اینچی چسبیده به هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. اکثر قسمت‌های خودرو از طریق این نمایشگرها کنترل می‌شوند و به همین دلیل دکمه‌های فیزیکی در داخل این کراس‌اوور جدید بسیار کم هستند. حتی دکمه‌های کنترل سیستم تهویه که زیر نمایشگر مرکزی قرار دارند هم لمسی هستند.

چری برای اومودا 5 یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ از سری جدید موتورهای Kunpeng خود را در نظر گرفته که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور دارد. مثل اکثر کراس‌اوورهای چینی، این خودرو هم فقط به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود و یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هم وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. قرار است بعداً نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی هم برای اومودا 5 ارائه شود.

اومودا 5 از سه‌ماهه دوم سال 2022 راهی بازار چین خواهد شد درحالی‌که چری برنامه‌های صادراتی بزرگی هم برای این کراس‌اوور جدید دارد. این شرکت قصد دارد بعد از آغاز عرضه اومودا 5 در چین، آن‌را به کشورهای آسیایی، آمریکای جنوبی و آفریقا صادر کنند. از روسیه و برزیل به‌عنوان مهم‌ترین مقاصد صادراتی این خودرو یاد شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا