مکمل بنزین
گوناگونخبر

تیزر شاسی‌بلند کانسپت جدید بی‌ام‌و XM منتشر شد

مدت‌ها بود که شایعاتی در مورد شاسی‌بلند جدید و پرچم‌دار ب‌ام‌و شنیده می‌شد اما نام دقیق آن مشخص نبود زیرا برخی گزارشات به نام X8 و برخی به XM اشاره می‌کردند. حال اما ب‌ام‌و با انتشار تیزری، نام XM را برای این خودرو تأیید کرده است. این شرکت قصد دارد نسخه کانسپت این شاسی‌بلند جدید را در تاریخ 29 نوامبر برابر با 8 آذر رونمایی کند. XM یک شاسی‌بلند کاملاً جدید قدرتمند هیبریدی خواهد بود که روی عملکرد تمرکز دارد. در این تیزر که چندان هم واضح نیست می‌توان جلوپنجره کلیوی شکل بسیار بزرگی را دید که قاب آن نورانی است و بین چراغ‌های LED باریکی قرار گرفته است. ممکن است چراغ‌های اصلی هم کمی پایین‌تر روی سپر پنهان شده باشند. همچنین روی سقف هم چراغ‌های LED تعبیه شده که این ویژگی برای اولین بار است که در یک ب‌ام‌و دیده می‌شود. طراحی سپر خودرو شبیه به دیگر مدل‌های M به نظر می‌رسد اما ورودی‌های هوای کوچک‌تری دارد زیرا احتمالاً جلوپنجره بزرگ خودرو برای خنک کردن پیشرانه کافی است.

ب‌ام‌و مدل جدید XM را واضح‌ترین تجلی عمر 50 ساله بخش M توصیف کرده و آن‌را یک X منحصربه‌فرد برای برند M دانسته است. این یعنی کانسپت XM پیش‌نمایشی از محصول اختصاصی بخش M ب‌ام‌و محسوب می‌شود. این خودرو همچنین پرچم‌دار شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و هم خواهد بود. ازآنجایی‌که XM مدل اختصاصی ب‌ام‌و M است، انتظار می‌رود تمرکز کاملی روی عملکرد داشته باشد. طراحی این کانسپت همچنین می‌تواند پیش‌نمایشی از طراحی جلویی جدید برای محصولات رده‌بالای ب‌ام‌و باشد که ویژگی آن احتمالاً جلوپنجره‌های بزرگ‌تر خواهد بود. پروتوتایپ‌های XM تاکنون چندین بار با پوشش‌های استتاری در حال آزمایش دیده شده‌اند و ابعادی بزرگ‌تر از X7 را نشان داده‌اند اما استایل کلی این خودرو بسیار اسپرت‌تر است. ب‌ام‌و غیر از اشاره به قوای محرکه هیبریدی، هیچ اعداد و ارقامی در مورد مشخصات فنی XM منتشر نکرده اما طبق شایعات، این کانسپت پیش‌نمایشی از قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ ب‌ام‌و خواهد بود.

انتظار می‌رود قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی XM از یک پیشرانه V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده باشد که مجموعاً بیش از 750 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. ازآنجایی‌که این کانسپت تقریباً آماده تولید خواهد بود، احتمالاً نسخه تولیدی XM تا سال 2023 وارد بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا