مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نسخه‌ اولیه هایما S5 پلاس با تغییرات جدید، دیده شد!

خردادماه امسال بود که گروه صنعتی ایران خودرو، کاتالوگ نسخه جدید هایما S5 را با عنوان S5 پلاس منتشر نمود. در کاتالوگ مذکور، تنها تغییر این خودرو نسبت به نسخه قبلی، گیربکس CVT آن است که به AT تبدیل گردیده بود.

اما اکنون تصاویری توسط یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان به این رسانه ارسال گردیده که نشان می‌دهد، تغییرات بیش‌تری حداقل نسبت به کاتالوگ ایران خودرو برروی هایما اس5 پلاس اتفاق افتاده است.

کابین S5 پلاس

در اولین نگاه، متوجه می‌شویم که پشت آمپر هایما S5 پلاس به کلی تغییر کرده و نسبت به قبل هم، بسیار زیباتر شده است. البته که این صفحه کیلومتر، بیشتر شبیه صفحه کیلومتر برخی خودروهای سانگ یانگ شده اما افزوده شدن یک صفحه نمایشگر LCD کوچک به میان آمپر، باعث بروزتر شدن این بخش شده است.

تغییر بعدی که در کابین این خودرو رخ داده، سر دنده آن است. همان‌طور که گفته شد، در نسخه پلاس اس5 شاهد متصل شدن پیشرانه این خودرو به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (AT) هستیم. (لازم به ذکر است که گیربکس قبلی هایما اس5، 6 سرعته مصنوعی CVT بود)

اکنون که گیربکس 6 سرعته CVT جای خود را به یک گیربکس جدیدتر و بهتر 6 سرعته اتوماتیک داده، می‌توان فهمید که مدیران هایما و ایران خودرو، به سلایق ایرانیان بیش‌تر پی برده و با نصب این گیربکس جدید، قطعا لذت رانندگی بیشتری به راننده القاء خواهد شد.در ادامه تغییرات، می‌توان به تریم و روکش صندلی ها اشاره نمود؛ بطوریکه صندلی‌های چرمی دو رنگ در اس5، به چرمی – پارچه‌ای در نسخه جدید تبدیل شده‌اند.

نمای خارجی S5 پلاس

حقیقت این است که تغییرات نمای خارجی این خودرو، برای معرفی را به این دلیل در اولویت دوم قرار دادیم که هنوز قطعی نشده و یا نامعلوم است. اولین تغییری که در نمای خارجی اس5 پلاس روی داده، کالیبر ترمزهاست. در نسخه پلاس این خودرو، کالیبر ترمزها به رنگ قرمز تبدیل شده‌اند.همچنین یک لوگو پلاس بر روی درب صندوق عقب هم نصب شده است. اما تغییر بعدی که صرفا یک احتمال بوده و هنوز مشخص نیست، تغییر چراغ‌های عقب است. البته ممکن است که اس5 پلاس با همان گرافیک چراغ‌های عقب اس5 عرضه شود و تغییری نداشته باشد؛ اما برخی شایعاتی وجود دارد که شاید گرافیک چراغ‌های عقب هم تغییر کرده باشند.

مشخصات کلی هایما S5 پلاس

بطور کلی هایما اس5 در هردو نسخه، دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید 161 اسب بخار، قدرت و 223 نیوتن متر، گشتاور را دارد. از جمله امکانات رفاهی هایما اس5 پلاس هم می‌توان به مواردی چون سانروف، سیستم کروزکنترل، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی و مولتی مدیا به همراه نویگیشن، دوربین ۳۶۰ درجه، کامپیوتر سفری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های تاشو برقی، صندلی های برقی ردیف اول، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، تریم چرمی_پارچه ای صندلی ها و… اشاره کرد. هم‌چنین در بخش ایمنی نیز هایما اس5 موفق ظاهر شده و با دریافت 5 ستاره ایمنی از مرکز تست تصادفات و سوانح جاده‌ای در چین (C-NCAP)، نسبتا یک خودرو ایمن در این رنج محسوب می‌شود.

از مشخصات ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل کشش (TCS)، ایزوفیکس، قفل کودک درب های عقب و قطع کن خودکار سوخت، هنگام تصادف و باز شدن خودکار قفل درب‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است که آخرین قیمت اعلام شده برای هایما اس5 پلاس در کارخانه، 570 میلیون تومان است.

کاتالوگ خانواده هایما S5

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام خیلی وقته وعده دادند برای تولید هایما S5پلاس اما خبری نیست،خسته شدیم

  2. ۲ ماه گفتن دو هفته دیگه فروش فوق العاده میزاریم، پس چی شد؟ همش رو هوا حرف میزنن…

  3. دیگه خسته شدیم از این خودروهای چینی چرا با ژاپنی ها قرارداد نمی بندد ؟!

  4. چرا نسل ب روز شده رو از شرکت مادر وارد نمیکنید
    این ماشینای چینییم نسلای قبلشو دارید ی پلاس اضافه میکنید میدید تو بازار
    خداوکیلی حداقل این چینیا رودیکه مثل فراسه و کره پرو نکنید ک ماشینهای سه نسل قبلشونو بهتون بندازن

  5. کار بسیار خطرناکی هست ارامش خود را حفظ کنید و اماده خرید پلاس شوید ولذت ببرید صبر کنید عوامل در خط تولید به عشق شما فعالن

  6. کی قرار راهی بازار بشه تورو خدا فقط مردم سر کار نزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا