مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه هیبریدی نسل جدید کیا اسپرتیج معرفی شد

خرداد امسال کیا نسل جدید کراس‌اوور محبوب اسپرتیج را در کره جنوبی معرفی کرد. حدود سه ماه بعد یعنی در شهریور، نسخه اروپایی این خودرو با طول کمتر و پیشرانه‌های هیبریدی معرفی شد و حدود یک ماه قبل هم کیا نسخه آمریکایی اسپرتیج جدید را با یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی معرفی کرد. حال جدیدترین عضوی که به خانواده گسترده و متنوع این کراس‌اوور کره‌ای اضافه شده، یک نسخه هیبریدی برای بازار ایالات‌متحده است.

پیشرانه کیا اسپرتیج هیبریدی

این نسخه به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی 60 اسب بخاری مجهز شده تا هم کم‌مصرف و هم قدرتمند باشد. مجموع خروجی این سیستم 230 اسب بخار قدرت است و کیا مصرف سوخت 6 لیتر در هر صد کیلومتر و برد کلی بیش از 800 کیلومتر با هر بار سوخت‌گیری کامل را برای آن هدف قرار داده است. این شرکت همچنین وعده کاهش تقریباً 40 درصد تولید دی‌اکسید کربن را هم داده است.

به گفته کیا، نسخه هیبریدی اسپرتیج به لطف یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و باطری 1.49 کیلووات ساعتی می‌تواند تا 900 کیلوگرم را یدک بکشد. این خودرو در سه تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که در تیپ پایه LX سامانه چهارچرخ محرک سفارشی خواهد بود اما تیپ‌های EX و SX به‌صورت استاندارد AWD هستند.

داخل کیا اسپرتیج هیبریدی

در داخل اسپرتیج هیبریدی می‌توان همان نمایشگرهای خمیده دوتایی 12.3 اینچی را دید که یکی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دیگری برای صفحه آمپر دیجیتالی است. در تمام تیپ‌ها اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند سفارشی خواهد بود. کیا همچنین سیستم دید فراگیر 360 درجه با نمای سه‌بعدی و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون را هم به‌عنوان آپشن برای این ماشین ارائه می‌کند.

ایمنی کیا اسپرتیج هیبریدی

اسپرتیج هیبریدی به‌صورت استاندارد از مجموعه کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل هشدار توجه راننده، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، هشدار صندلی عقب، دوربین دید عقب و هشدار فاصله در هنگام پارک با دنده‌عقب بهره می‌برد و سیستم‌های پایش نقاط کور، جلوگیری از برخورد در نقاط کور، جلوگیری از برخورد عقب، دستیار هوشمند محدودیت سرعت، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و… هم برای آن قابل سفارش خواهند بود.

نسخه هیبریدی اسپرتیج اوایل سال آینده به خانواده نسخه آمریکایی آن اضافه خواهد شد. کیا هنوز قیمت هیچکدام از نسخه‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو در بازار ایالات‌متحده را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال قیمت‌گذاری آن مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا