Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ام‌وی‌ام ایکس33 اس توربوشارژ با تغییرات آپشنی تحویل مشتریان شد؛ (تصاویر)

مدتی پیش بود که با انتشار تصاویری، اعلام کردیم که قرار است ام وی ام ایکس33 اس توربوشارژ با برخی از آپشن‌ها از جمله گاردهای جلو و عقب و رکاب‌های بغل عرضه گردد. اما کمی بعد از انتشار خبر مذکور، معلوم شد که تصاویری که ما از آن ایکس33 اس منتشر نموده بودیم، تیپ AT اکسلنت اسپرت بوده و اصلا به نسخه توربوشارژ این خودرو مربوط نمی‌شد.

در همین راستا، به تازگی یکی از مخاطبان پایگاه خبری چرخان تصاویری را از نمونه تحویلی ام وی ام X33s توربوشارژ که با عنوان لیمیتد ادیشن معروف بوده را به این رسانه ارسال نموده است.با انتشار رسمی مشخصات نسخه توربوشارژ X33s شاهد این بودیم که برخی امکانات و آپشن‌هایی که این خودرو در بازار چین دارد، برای بازار ایران حذف شده است. اما باتوجه به تصاویر ارسال شده به سایت چرخان، مشخص است که گویا نقایص اطلاع رسانی از طرف خود شرکت مدیران خودرو و نمایندگی‌های این شرکت بوده و می‌توان فهمید که اتفاقا این خودرو با آپشن‌های بازار چین وارد بازار ایران شده است.

باتوجه به تصویر مذکور، مشخص است که نسخه توربوشارژ ام وی ام ایکس33 اس به رینگ‌های آلومینیومی تراش خورده دو رنگ که 17 اینچی هستند، مجهز است. این درصورتی است که در نسخه AT SPORT و حتی AT EXELLENT SPORT رینگ‌های این خودرو تنها آلومینیومی بوده و تراش خورده نیستند.

هم‌چنین با نگاه بیشتر، می‌توان فهمید که آینه‌های بغل در نسخه توربوشارژ، نسبت به قبل کمی متفاوت است. این تفاوت، سبب افزوده شدن آپشن تاشو برقی به این آینه‌ها شده است. اما تغییر بعدی، آنتن ایکس33 اس توربوشارژ است. در این نسخه، شاهد جایگزینی آنتن کوسه‌ای به جای آنتن سیمی هستیم.

اما آپشن بعدی که در این خودرو وجود داشته اما در نسخه AT SPORT حذف گردیده، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو است. این سنسورها که واقعا آپشن عجیبی هم محسوب نمی‌شوند، در نسخه AT SPORT حذف گردیده‌اند و حتی مدیران خودرو درصورت نصب افترمارکتی این آپشن، گارانتی خودرو را حذف می‌کند! اما خوشبختانه، این آپشن در نسخه توربوشارژ (لیمیتد ادیشن) هم‌چنان وجود داد.

با مشاهده کابین و داشبورد، می‌توان دید که تریم دو رنگ قهوه‌ای-مشکی که إلمان بسیار بهتری هم نسبت به نسخه قبلی دارد، جایگزین تریم تک رنگ مشکی شده است. هم‌چنین برخی تزئینات پلاستیکی از رنگ مشکی در إی تی اسپرت به طلائی در توربوشارژ تغییر کرده است. غربلیک فرمان هم از تغییرات جدیدی بوده که از اوایل تابستان امسال، به کلیه تیپ‌های نسل چهارم ایکس33 افزوده شده است.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که سردنده خودرو مانند سر دنده‌های نسل چهارم ایکس33 نبوده و مدیران خودرو همان سر دنده نسل سوم ایکس33 را بر روی این خودرو نصب کرده است.

معرفی ایکس33 اس توربوشارژ

همان‌طور که از نام این تیپ معلوم بوده، بزرگ‌ترین تغییر انجام شده برروی این نسخه از ایکس33 اس، موتور و گیربکس آن بوده است. این تغییر که درنهایت منجر به نصب موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 9 سرعته CVT گردیده، اکنون می‌توان گفت که ایکس33 اس به یک کراس‌اوور جمع و جور، و با کشش مناسب تبدیل شده است. گشتاور تولیدی این موتور 210 نیوتن متر بوده و قدرتی برابر 147 اسب بخار را نیز تولید می‌کند.

پکیج پیشرانه ای نسخه لیمیتد ادیشن خودرو مذکور، اکنون با خودروهایی چون چری آریزو6، آریزو5 توربو جدید و تیگو5 توربو یکسان است.

پیش از این‌، ایکس33 اس چه در نسل سوم و چه در نسل چهارم و در تیپ AT-SPORT، به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز بودند. این موتور در نهایت می‌توانست تا 139 اسب بخار، قدرت و 180 نیوتن متر، گشتاور را تولید کند. موتور مذکور واقعا در نسل‌های اول و دوم که با گیربکس منوآل عرضه می‌شدند، شتاب خوب و کشش مناسبی داشتند. اما با عرضه نسخه مجهز به گیربکس 7 سرعته CVT در نسل‌های دوم و سوم، این افت کشش واضح بود.

اما مدیران خودرو که خود بر این موضوع گویا واقف بوده، در نسل چهارم و در تیپ AT-SPORT، گیربکس ایکس33 را به 5 سرعته اتوماتیک تغییر داد. دیگر آن تنبلی گیربکس 7 سرعته CVT در آن دیده نمی‌شد و در حد قابل قبولی آن موضوع رفع گردیده بود. اما اکنون با تغییر موتور و توربو شدن آن، باز گیربکس CVT شده و این بار به 9 سرعت ارتقاء یافته است.

فعلا ما تجربه سواری ایکس33 اس با این موتور و گیربکس را نداریم. اما کاش می‌شد تا مدیران خودرو و چری، یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را بجای 9 سرعته سی وی تی، بر روی محصولات خود نصب می‌نمود. البته باید گفت که موتور و گیربکس مذکور در خودروهایی چون آریزو5 توربو جدید و آریزو6 عملکرد و شتاب قابل قبولی دارد.

اما درنهایت به قسمت آپشن می‌رسیم. از امکانات مهم نسخه لیمیتد ادیشن ایکس33 اس توربو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سانروف سه حالته (دو حالت باز شو و یک حالت بسته)
  • سیستم کروزکنترل
  • نمایشگر لمسی به همراه نویگیشن
  • سامانه کنترل پایداری (ESP)
  • رینگ های آلومینیومی تراش خورده دو رنگ که 17 اینچی

در آخر باید گفت که صد حیف این خودرو با تاخیر بسیار زیادی وارد بازار شد. هم‌اکنون ایکس33 اس توربوشارژ را فقط می‌توان با مدل 1399 خریداری نمود. به همین دلیل است که می‌توان خودرو مذکور را با قیمت کمتری نسبت به ایکس33 اس AT SPORT مدل 1400 خرید. باید گفت که ایکس33 اس توربوشارژ، واقعا یک گزینه مناسب صفر کیلومتر در میان برخی خودروهای چینی بوده؛ اما، بقولی خرید آن کمی ریسک است. زیرا چند ماهی به سال 1401 نمانده و با ورود به این سال، عملاً این خودرو براساس سند، دوساله محسوب شده و افت قیمت خواهد داشت.

6 دیدگاه
  1. Ali می گوید

    بسیار ماشین خوبیه

  2. ناشناس می گوید

    آره حیف مدل نود و نه هست

  3. عیسی می گوید

    شتابش خیلی عالیه واقعا در حد تصور نیست من نسل سوم داشتم اصلا با این قابل مقایسه نیست

  4. ناشناس می گوید

    گرم کن صندلی داره

  5. genius می گوید

    خداوکیلی من یکی خسته شدم از بس همه چیزای دور و برم از لپ تاپ و موبایل گرفته تا خودرو شده چینی!!بله این قبول که چین هم امروز یک کشور قدرتمنده اما تو خود چین هم محصولات تمام کشورهای دنیا حضور دارن و مردم چین میتونن انتخاب داشته باشند نه مثل اینجا که همه چیز اجبارا شده چینی!!

  6. عیسی می گوید

    گرمکن صندلی راننده و کمک داره
    سنسور نور اتوماتیک
    فرمان برقی
    Esp
    آینه تا شو برقی
    کلید اسپورت و اکو
    کنترل فشار باد لاستیک
    ۹سرعته cvt

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.