مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

i3 جدید توسط BMW رونمایی شد!

کمپانی محبوب بیامو، مدل جدید و ارتقاء یافته i3 را معرفی کرد. مدل جدید علاوه بر تغییرات ظاهری، باتری قوی‌تری نسبت به مدل قدیمی‌تر خواهد داشت. جایگزین کردن یک باتری ۳۳ کیلوواتی به‌جای ۲۲ کیلوواتی سبب می‌شود i3 بتواند مسافتی نزدیک به ۱۸۳ کیلومتر را فقط با یکبار شاٰز شدن، طی کند. این درحالی است که مدل قدیمی تنها توان پیمودن ۱۳۰ کیلومتر مسافت را داشت. باتری i3 برای رسیدن به سطح ۲ از شارژ حدود ۴.۵ ساعت زمان نیاز دارد، این مقدار نسبت به مدل ۲۰۱۶ i3 حدود ۱ ساعت افزایش داشته که با توجه به تغییرات منبع انرژی خودرو این افزایش زمان امری طبیعی محسوب می شود. باتری بزرگتر باعث افزایش وزن i3 از ۱۳۴۳ کیلوگرم به ۱۴۶۷ کیلوگرم شده است.

2017-bmw-i3-8

پیشرانه محصول الکتریکی بیامو مانند گذشته در حالت تمام الکتریکی ۱۷۰ اسب بخار قدرت در گشتاور ۲۴۹ نیوتن‌متری دارد و در حالت ترکیبی با اضافه شدن موتور ۲ سیلندر بنزینی در کف صندوق عقب خودرو تا ۳۸ اسب بخار قدرت بیشتری را در اختیار i3 قرار خواهد داد. نتیجه حاصل از پیشرانه i3 سبب می‌شود این خودرو بتواند در حالت ترکیبی در حدود ۸ ثانیه از سرعت ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین اگر خودرو را در حالت تمام الکتریکی قرار دهیم این عدد کمتر خواهد شد و اندکی بیشتر از عدد ۷ ثانیه را نمایش خواهد داد.

 رنگ آبی متالیک جدید ظاهر i3 را بسیار دلنشین‌تر از گذشته کرده است. البته طیف‌های رنگی دیگری برای این مدل در نظر گرفته شده که می‌توان در این بین به سفید مشکی و مشکی با نوارهای آبی اشاره کرد. همچنین برای اولین بار در ایالات متحده، آپشن سانروف برای i3 ارائه شده و از جمله امکانات استاندارد جدید اضافه شده در این مدل می‌توان به یک بازکننده درب پارکینگ با قابلیت برنامه‌ریزی، اطلاعات لحظه‌ای ترافیک، ورودی و استارت بدون کلید، کنترل هوای اتوماتیک، سیستم iDrive، سیستم iRemoteApp، کروز کنترل داینامیک، سیستم‌های دستیار تلماتیک، کنترل پارک از راه دور و سیستم راهبری و صفحه شارژر جدید اشاره کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا