مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید کیا نیرو معرفی شد

پنج سال پس از معرفی اولین نسل کراس‌اوور نیرو، کیا حالا در نمایشگاه تحرک سئول از نسل جدید این کراس‌اوور ساب‌کامپکت پاک پرده‌برداری کرده است. نسل دوم نیرو با طرح دورنگ بدنه و ستون C عریض، در طراحی از کانسپت HabaNiro سال 2019 الهام گرفته است. در جلوی خودرو با چراغ‌های کاملاً جدید و جلوپنجره‌ای دوتکه، طراحان چهره ببری کیا را به شکل جدیدی ارائه کرده‌اند. این طراحی متفاوت در عقب خودرو هم با چراغ‌هایی که تا روی ستون‌ها کشیده شده‌اند ادامه یافته است.

کابین نیرو هم در نسل دوم کاملاً بازنگری شده است. مهم‌ترین ویژگی در اینجا داشبوردی است که به سمت راننده زاویه دارد و دو نمایشگر برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی روی آن قرار گرفته است. کیا همچنین برای نیروی جدید سیستم نورپردازی داخلی و همین‌طور انتخاب‌گر دنده چرخان را در نظر گرفته که روی کنسول مرکزی نصب شده است. به گفته کیا، برای به حداقل رساندن تأثیر منفی روی محیط‌زیست، آستر سقف این خودرو با استفاده از کاغذدیواری‌های بازیافتی ساخته شده است و برای رو دری‌ها هم از رنگ‌های فاقد بنزن، تولوئن و زایلن استفاده شده است.

در نسل تازه نیرو همچنین یک حالت رانندگی جدید بنام منطقه سبز هم ارائه شده که در هنگام رانندگی در مناطقی مثل اطراف بیمارستان‌ها یا مناطق مسکونی، در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی به‌طور خودکار خودرو را روی حالت الکتریکی قرار می‌دهد. راننده همچنین می‌تواند در سیستم ناوبری خودرو مناطق دلخواه خود را به‌عنوان منطقه سبز ثبت کند تا این حالت هنگام رسیدن به آنجا فعال شود.

موتور کیا نیرو

کیا فعلاً مشخصات قوای محرکه نسل جدید نیرو را اعلام نکرده ولی میدانیم که این کراس‌اوور جدید هم مثل نسل قبلی خود با پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. نسل اول نیرو در نسخه هیبریدی به یک موتور 1.6 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت 139 اسب بخار قدرت مجهز است و نسخه تمام الکتریکی آن 201 اسب بخار قدرت دارد. نیروی جدید از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و معرفی آن برای بازار ایالات‌متحده احتمالاً چند ماه دیگر صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا