مکمل بنزین
رپورتاژ

دزدگیر یا ردیاب خودرو؟ مسئله این است!

وقتی که صاحب خودرویی می‌شوید اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند این است که چطور می‌توانید امنیت خودروی خود را تامین کنید.

این مسئله وقتی برای شما مهمتر خواهد شد که پارکینگ شخصی نداشته باشید و مجبور شوید که خودروی خود را در خیابان پارک کنید. خیابان هم که محل اصلی جولانگاه سارقان است. به این ترتیب برای تامین امنیت خودروی خود دو راه پیش روی شماست. دزدگیر و ردیاب خودرو.

برای اینکه یکی از این دو راه را انتخاب کنید بهتر است سری به سایت‌های فروش دزدگیر و ردیاب مانند سایت دنیای هوشمند آرشین بزنید. در این سایت‌ می‌توانید محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. همینطور می‌توانید در بخش نظرات کاربران از نظر کسانی که از این محصولات استفاده کرده‌اند، بهره‌مند شوید.

با این حال تفاوت بسیار روشنی میان دزدگیر و ردیاب وجود دارد که ما در این مقاله این تفاوت‌ها را به شما خواهیم گفت.

دزدگیرها چه ویژگی‌هایی دارند؟

با اختراع خودرو و وسایل نقلیه و افزایش خرید و استفاده از آن، رفته رفته راه‌هایی برای سرقت این وسیله گرانبها هم به وجود آمد. بعد از افزایش سرقت خودرو، مخترعان به فکر ساخت ابزارهایی برای افزایش امنیت خودروها افتادند.

دزدگیرها نخستین ابزاری بودند که امنیت خودروها را تامین می‌کردند. دزدگیرهای ساده معمولا به صدا، لرزش و تغییر موقعیت ماشین از افقی به مایل حساس هستند.

همه دزدگیرها سنسورهایی دارند و مجهز به زنگ هشدار هستند. زنگ هشدار هم در زمانیکه سنسورهای دزدگیر احساس خطر کند به صدا در خواهد آمد. این‌ها تمام ویژگی‌هایی است که یک دزدگیر معمولی دارد.

آیا دزدگیر واقعا از به سرقت نرفتن خودرو جلوگیری می‌کنند؟

در روزگاری که تکنولوژی پیشرفت کرده و ابزارهای بسیاری برای تامین امنیت خودروها ساخته شده است، خرید دزدگیر ماشین دیگر مانند گذشته مورد استقبال صاحبان خودرو قرار نمی‌گیرند. اما چرا؟ محل جاگذاری دزدگیرها برای سارقان کاملا قابل پیش‌بینی است.

سارقان می‌دانند برای از کار انداختن دزدگیر باید برق خودرو را از کار بیاندازند. به همین دلیل سارقان به راحتی می‎توانند خودروی شما را با وجود دزدگیر، بدزدند.

از سوی دیگر دزدگیرها به دلیل حساسیت به لرزش و صدا، درصد خطای بسیار زیادی دارند و هر به صدا و لرزشی واکنش نشان می‌دهند و آسایش را از دیگران می‌گیرند. درصد خطای بالا مهم‌ترین دلیلی است که صاحبان خودرو را از خرید دزدگیر منصرف می‌کند.

ردیاب‌ها چه ویژگی‌‌هایی دارند؟

ردیاب‌ها آخرین تکنولوژی برای تامین امنیت خودروها در بازار هستند. ردیاب‌ها به وسیله GPS موقعیت مکانی خودرو را به صاحب خودرو نشان می‌دهند، اپلیکیشن مخصوص به خود دارند، هنگام خاموش بودن خودرو کار می‌کنند، مجهز به رله قطع کن بنزین و برق هستند، امکان قفل و خاموش کردن خودرو از راه دور را دارند، اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند، مجهز به تعیین محدوده جغرافیایی هستند، در همه جای ماشین قابلیت جاگذاری دارند و مدیر خوبی برای کنترل مصرف سوخت و وضعیت سلامت خودرو هستند.

ردیاب‌ها علاوه بر اینکه دزد ماشین شما را به دام می‌اندازند، مدیر بسیار خوبی برای کنترل خودروی شما هم محسوب می‌شوند.

ردیاب‌ها چقدر در به سرقت نرفتن خودرو موثر هستند؟

در حال حاضر ردیاب‌ها بهترین وسیله برای جلوگیری از به سرقت نرفتن خودروی شما به حساب می‌آیند. ردیاب‌ها مانند دزدگیرها به راحتی قابل شناسایی نخواهند بود. زیرا می‌توانند در هر جای خودرو نصب شوند. اگر سارق برق خودرو را قطع کند، ردیاب‌ها باتری جداگانه دارند و اطلاعات را به صاحب ماشین انتقال خواهند داد. ردیاب‌ها مجهز به اپلیکیشن هستند.

در اپلیکیشن‌ها قابلیت مدیریت همه جانبه روی خودرو وجود دارد. علاوه بر این می‌توان اپلیکیشن را در تلفن همراه یک فرد مطمئن نصب کرد و از این طریق همیشه یک نفر از همه احوال شما با خبر خواهد بود. در صورت سرقت خودرو می‌توان خودرو را با کمک ردیاب خاموش و قفل کرد، به این صورت دزد ماشین گیر خواهد افتاد و از سرقت ماشین هم جلوگیری خواهد شد.

GPS ماشین موجود در بازار، مجهز به زنگ هشدار حمل جرثقیل هستند. به این ترتیب اگر سارقی با جرثقیل به سراغ خودروی شما بیاید، ردیاب این موضوع را به شما گزارش می‌دهد و شما می‌توانید از به سرقت رفتن خودروی خود جلوگیری کنید.

ردیاب‌ها در امروز روز بهترین ابزار برای تامین امنیت خودروی شما محسوب می‌شوند و تنها با کمی هزینه بیشتر می‌توانید یک پلیس شبانه‌روزی برای خودروی خود استخدام کنید.

حالا انتخاب با شماست که در روزگاری که سارقان مهارت‌های سرقت از خودروها را همگام با تکنولوژی ارتقا می‌دهند، ترجیح می‌دهید که یک پلیس 24 ساعته برای خود انتخاب کنید و یا به خرید یک زنگ هشدار که درصد خطای آن بسیار زیاد است بسنده می‌کنید؟

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا