مکمل بنزین
ماشین سنگیناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبرداخلی

خانواده کامیونت جدید فورس توسط بهمن دیزل معرفی شد!

با دعوت قبلی گروه بهمن، اواخر صبح امروز شرکت بهمن دیزل به عنوان بازوی تولیدی خودروهای سنگین، نیمه سنگین و البته تجاری گروه بهمن، طی مراسمی در هتل المپیک تهران از خانواده کامیونت فورس رونمایی کرد.

خانواده کامیونت فورس، قرار است تا در ابتدا با سه تیپ 6 تن، 6 تن کابین خوابدار و 8.5 تن کابین خوابدار وارد بازار کشورمان شود. با رونمایی این مدل‌ها، گروه بهمن سعی در نفوذ بیش‌تر به بازار این سگمنت از خودروهای نیمه سنگین را داشته و بنا دارد تا به همراه محصولات شیلر، اکثریت بازار را بدست آورد.اما در حواشی مراسم رونمایی و البته باید گفت وقت‌گیرترین تایم این مراسم، صحبت های برخی مسئولین کشوری و گروه بهمن بود.

در این میان، حسین خضری به عنوان مدیرعامل بهمن دیزل به توصیف ویژگی‌های خانواده کامیونت فورس پرداخت. وی با بیان اینکه کامیونت‌های فورس براساس آخرین استانداردهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) تولید شده، افزود: تیراژ تولید این کامیونت، تا به امروز به 80 دستگاه رسیده و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال، 360 دستگاه دیگر تولید کنیم. در واقع فورس از 15 آذرماه سال جاری به صورت رسمی تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل، هم‌چنین از گارانتی 50 هزار کیلومتری یا یک سال خدمات بصورت رایگان خبر داد. لازم به ذکر است که قیمت نسخه 8.5 تن کامیونت فورس، حدود یک میلیارد و چهل میلیون تومان بوده که به بهانه عرضه اولیه، این کامیونت با قیمت 949 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

معرفی خانوداه کامیونت فورس

کامیونت‌های فورس، مجهز به موتور برند کامینز (Cummins) می‌باشند. پیشرانه نصب شده برروی سری فورس در ایران، با کد ISF3.8s5154 شناخته می‌شود که مشخصاتی به شرح ذیل را دارد.

موتور مذکور 3760 لیتر حجم داشته و چهار سیلندر خطی است. اتصال موتور 16 سوپاپه مذکور به سیستم تزریق سوخت مستقیم و توربوشارژ، باعث توانایی تولید 155 اسب بخار، قدرت و 491 نیوتن متر، گشتاور را داشته باشد. لازم به ذکر است که که گیربکس متصله به موتور، 6 سرعته دستی است. همچنین سیستم فرمان این خودرو نیمه سنگین، هیدرولیک بوده و برقی نیست.

استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 است!

اما از امکانات رفاهی و ایمنی کامیونت فورس، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ترمزهای کاسه ای و پنوماتیکی جلو و عقب همراه با ABS و EBD
  • مولتی مدیا و مانیتور لمسی
  • سیستم کروز کنترل
  • گرمکن آینه های جانبی
  • کولر
  • چراغ های روز (دی لایت)
  • رینگ های فولادی
  • ترمز دستی پنوماتیکی
  • ترمز اگزوز
  • و…

کاتالوگ خانواده کامیونت فورس بهمن دیزل

تصاویر مراسم رونمایی

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا