مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

قیمت ۱ میلیون دلاری پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۱۹۹۴!

OPEN

یکی از بهترین، خاص‌ترین و کمیاب‌ترین محصولات پورشه، بدون شک مدل ۹۱۱ توربو Flachbau، ساخته سال ۱۹۹۴ است، به‌تازگی مرکز نگهداری خودروهای کلاسیک در انگلستان (Hexagon) یکی از ۱۲ مدل RHD موجود در جهان را با قیمت بالایی برای فروش قرار داده است.

پیشنهاد ساخت این مدل در آگوست سال 1993 با مشخصات جدید بر روی میز قرار گرفت و مسئولان پورشه یک خودروی زیبا با پکیج X84 را شامل چراغ‌های جلو الهام گرفته از مدل ۹۶۸ و با قسمت‌هایی شبیه به پورشه ۹۵۹  ارائه کردند. پیشرانه خودروی فوق‌العاده پورشه از نوع ۳.۶ لیتری شش سیلندر خطی با یک توربوی بزرگ بود که می‌توانست قدرت شگفت انگیز ۳۸۵ اسب بخار را تولید کند.

سیستم زمان بندی سوپاپ، سر سیلندر، منیفولدهای ورودی، خنک کننده موتور و یک سیستم اگزوز چهار لوله باعث عملکرد فوق‌العاده ۹۱۱ توربو می‌شد. پکیج X84 فقط شامل تغییرات موتور نبود بنابراین ۹۱۱ توربو با پوشش داخلی خاص و با رنگ سیاه و چرم سیاه عالی به خریدار تحویل داده می‌شود. صفحه کیلومتر پورشه به حراج درآمده تنها 630 مایل مسافت طی شده را نشان می‌دهد. مسئولان فروش این خودرو به این نکته اشاره کرده‌اند که تغییرات اعمال شده بر روی این خودرو آن را به یکی از نادرترین و مهم ترین تولیدات پورشه در طول پیچ و تاب زمان تبدیل کرده است که اکنون ما آن را برای فروش آماده کرده‌ایم.

900،000 هزار دلار قیمت پایه شرایط حضور در مزایده فروش محصول منحصر به فرد پورشه است یعنی نزدیک به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان!!!

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا