مکمل بنزین
خبر

شاسی‌بلند هوشمند Zhiche را ببینید!

خودروسازی Zhiche با یک SUV تمام الکتریکی به صحنه نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ آمده است. طراحی این‌خودرو بر عهده گروه IAT، که قبل از Zhiche با طراحی خودرو Karlmann King در نمایشگاه پکن حضور داشته‌اند، بوده است. طراح ارشد Zhiche آقای Du Baonan طراحی سیتروئن C4L را در کارنامه خود دارد. Zhiche با درب‌های بال پرنده‌ای خود قرار است تا سال آینده برای رقابت با تسلا ۳ با قیمت ۳۰.۰۰۰ دلار به بازار عرضه شود.

سیستم فوق‌العاده عجیبی در این خودرو قرار داده شده که شما می‌توانید به وسیله صفحه نمایش ماشین خود با خانه یا اداره خود ارتباط برقرار کنید، به طور مثال اگر شما فاصله کمی تا منزل خود داشته باشید به وسیله سیستم ارتباطی خودرو خود می‌توانید وسایل گرمایشی منزل را روشن کنید تا خانه شما آماده حضورتان شود.

zhiche-auto-1-660x539

محصول فوق هوشمند ارائه شده نتیجه همکاری با تیم تکنولوژی GLM ژاپن است. که پیش از این خودروی ZZ تمام الکتریکی را برای شرکت در مسابقات آماده کرده بودند. Zhiche لیست بلندی از شرکت‌های مشارکت کننده در ساخت این خودرو را منتشر کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به شارپ، توشیبا و جمالتو اشاره کرد.

zhiche-auto-4-660x506

درون کابین Zhiche  با سبک خاص و منحصر به فردی طراحی شده است. صفحه نمایش این خودرو واقعا بزرگ بوده و حدود دو برابر از صفحه نمایشی که در خودروی  تسلا بکار رفته، بزرگتر است. البته ۲ صفحه نمایش هم برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. طراحی قسمت‌هایی مانند محل قرارگیری کمربند ایمنی چنگی به دل نمی‌زند. طراحی عقب خودرو بسیار عالی، با کل بدنه هماهنگ شده و چرخ‌ها از آیرودینامیک خاصی پیروی می‌کنند.

zhiche-auto-5-660x544

اطلاعاتی از مشخصات موتور این خودروی هوشمند خارق‌العاده منتشر نشده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا