مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند الکتریکی گک آیون LX پلاس با برد هزار کیلومتری معرفی شد

گروه خودروسازی چینی گک (GAC) برندهای زیرمجموعه زیادی دارد که یکی از آن‌ها بنام آیون (Aion) در سال 2018 بعنوان یک زیربرند آغاز به کار کرد و سال گذشته با تغییر نام به آیون، به برندی مستقل برای عرضه محصولات الکتریکی گک تبدیل شد. این شرکت در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2019 کراس‌اووری تمام الکتریکی بنام LX را معرفی کرد و حالا در نمایشگاه خودروی گوانگژو، نسخه جدیدی از این کراس‌اوور بنام آیون LX پلاس معرفی شده است.

آیون LX پلاس با ادعاهایی چشمگیر، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. مهم‌ترین ویژگی این خودرو پکیج باطری عظیم 144.4 کیلووات ساعتی آن است که از تکنولوژی سیلیکونی اسفنجی ابداعی گک استفاده می‌کند. گفته شده این فناوری 20 درصد حجم و 14 درصد وزن باطری‌ها را کاهش می‌دهد. به لطف این ویژگی، گک توانسته ظرفیت باطری‌های آیون LX پلاس را بدون نیاز به مهندسی مجدد ساختار این خودرو که معرفی اولیه آن به دو سال پیش بازمی‌گردد، تا 48.6 کیلووات ساعت افزایش دهد. از این طریق، باطری‌های 95.8 کیلووات ساعتی قبلی حالا با این نمونه‌های 144.4 کیلووات ساعتی جایگزین شده‌اند.

به گفته گک، این باطری‌های جدید همچنین در عملکرد در دمای پایین و چگالی انرژی هم بهبود پیدا کرده‌اند به‌گونه‌ای که چگالی انرژی آن‌ها از 180 کیلووات ساعت در هر گرم در نسخه قبلی آیون LX حالا به 205 کیلووات ساعت در هر گرم افزایش پیدا کرده است. گک برای آیون LX پلاس جدید طبق معیارهای CLTC (چرخه آزمایش خودروهای سبک چین) ادعای بردی 1008 کیلومتری را کرده که رقم واقعاً چشمگیری است. همچنین این خودرو قابلیت شارژ سریع 480 کیلوواتی را هم دارد. این در حالی است که برد آیون LX سال 2019 حدود 650 کیلومتر بود.

آیون LX پلاس به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 725 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و به ادعای گک، خودرو را ظرف 2.9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسانند. البته نسخه ضعیف‌تر تک موتوره‌ای هم وجود دارد که 240 اسب بخار قدرت داشته، حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است و در هر صد کیلومتر 15 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

مهم‌ترین تغییر ظاهری آیون LX پلاس نسبت به نسخه قبلی سپر جلوی آن است که ورودی‌های هوای بزرگ‌تری پیدا کرده و تهاجمی‌تر به نظر می‌رسد. در عقب نیز مثل جلو طراحی سپر تغییر کرده و حالا بسیار اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. دیگر قسمت‌های بیرونی این خودرو اما به نسخه قبلی یکسان هستند. این کراس‌اوور الکتریکی چینی 4,835 میلی‌متر طول، 1,935 میلی‌متر عرض و 1,685 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,920 میلی‌متر است.

در داخل آیون LX پلاس بیش از هر چیز نمایشگر بسیار بزرگ 15.6 اینچی به سبک تسلا جلب‌توجه می‌کند که به یک چیپ هشت هسته‌ای کوالکام 8155 مجهز است. سیستم صوتی آلپاین با 10 بلندگو و تودوزی چرمی ناپا هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. کراس‌اوور الکتریکی جدید گک همچنین به سیستم خودران جدیدی هم مجهز شده که از سه لیدار استفاده می‌کند. قرار است فروش آیون LX پلاس از اوایل سال آینده در چین آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا