Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کانسپت آفرودی تفریحی لکسس ROV معرفی شد

لکسس در مراسم رونمایی از نسل جدید شاسی‌بلند LX پیش‌نمایشی از یک خودروی آفرودی تفریحی هیدروژنی ارائه کرد و حالا اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر کرده است. این خودرو که ROV نام گرفته (مخفف خودروی تفریحی خارج از بزرگراه)، یک سایدبای‌ساید است (به خودروهای آفرودی دونفره این‌چنینی سایدبای‌ساید گفته می‌شود) که از پیشرانه درون‌سوز هیدروژنی استفاده می‌کند.

به گفته لکسس، ROV به یک پیشرانه 1 لیتری با صدایی دوست‌داشتنی مجهز است که شباهت چندانی به پیشرانه 1.3 لیتری هیدروژنی که ابتدا در یک کرولای مسابقه‌ای و سپس در GR یاریس پروتوتایپ نصب شد ندارد. به گفته لکسس، تنها آلایندگی این پیشرانه مقدار کمی روغن است که در حین کارکرد آن می‌سوزد و بسیار پاک‌تر از نمونه‌های بنزینی است. متأسفانه لکسس به قدرت تولیدی این پیشرانه اشاره نکرده است.

ROV با 3,120 میلی‌متر طول، 1,725 میلی‌متر عرض و 1,800 میلی‌متر ارتفاع، کمی از سایدبای‌سایدهای بازار مثل پولاریس PZR بزرگ‌تر است. داخل این کانسپت نیز مثل محصولات تولیدی لکسس طبق زبان طراحی تازونا شکل گرفته است. در اینجا صندلی‌ها برای راحتی بیشتر تعلیق یکپارچه دارند و با چرم مصنوعی مستحکمی پوشیده شده‌اند. این خودرو همچنین از مفهوم جدید و جالبی برای صفحه آمپر بهره می‌برد. این طرح جدید فقط یک آمپر ساده دارد که اطلاعات مهم را به نمایش درمی‌آورد تا راننده بتواند فقط روی رانندگی تمرکز کند.

در همین حال، بیرون خودرو هم به‌گونه‌ای طراحی شده که نمای محصولات لکسس را منعکس کند. رنگ برنزی تیره که به‌طور خاص برای این پروژه ساخته شده و جلوپنجره دوکی‌شکل از ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. علاوه بر این، ROV از الزامات رانندگی‌های آفرودی مثل فضای نوسان زیاد تعلیق و محافظ قسمت‌های مهم خودرو نیز بهره می‌برد. ROV اما فعلاً فقط یک طرح آزمایشی و نمایشی است و لکسس حرفی از تولید آن نزده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.