مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

نمایش دو محصول ۲ چرخ در نمایشگاه پکن!

شرکت خودروسازی LINGYUN که در کار تولید و فناوری خودروهای دو چرخ هوشمند است از دو محصول عجیب و زیبای خود در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ پرده‌برداشت. سیستم ژیروسکوپ هوشمند باعث تامین تعادل ۲ چرخ این محصول در حالت‌های مختلف می شود و هرگز کابین با حالت نامتعادل بودن روبرو نخواهد شد. چرخ های این خودرو می توانند ۹۰ درجه در محور اطراف و در گوشه و کنار خودرو به طور خودکار با بدنه خودشان را  تنظیم کنند.

lingyun-two-wheel-china-1-660x527

نمای ظاهری محصول اول که گنجایش ۱ نفر را دارد بسیار زیباست و به‌نحوی خاص طراحی شده، چراغ‌ها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند و از آینه جانی در بدنه خارجی خبری نیست. چرخ‌ها به‌گونه‌ای در بدنه قرار گرفته‌اند که در نمای خارجی قابل مشاهده نیستند. قسمت عقب نیز شباهت زیادی به قایق‌های تند رو سرپوشیده دارد.

 

شرکت خودروسازیLINGYUN می گوید وزن این خودرو به اندازه نصف یک ماشین معمولی است باتری این خودرو را می‌توان جدا کرد و در خانه شارژ کرد و نیازی به ایستگاه های شارژر خودرو نیست. خودروی LINGYUN دارای ابعاد به ترتیب ۴۳۶۰/۱۳۹۰/۱۲۲۰، میلی متر و وزن ۶۰۰ کیلوگرم است. موتور الکتریکی محصول فوق دارای قدرت خروجی ۶۰ اسب بخار بوده و بیشترین سرعتش ۱۲۰  کیلومتر بر ساعت است. این خودروی دو چرخ با یک بار شارژ تا  محدوده ۴۰۰ کیلومتر  را میتواند طی کند. ظرفیت باتری این خودرو  ۲۵kWh  است که  مصرف برق در هر صد کیلومتر برابر  ۷ کیلووات بر ساعت خواهد بود. زمان شارژ  ۲۲۰V در سه ساعت انجام می‌شود. شرکت خودروسازی Linyun قصد دارد در سال ۲۰۱۹ و یا ۲۰۲۰ تولید انبوه ای از این خودروهای هوشمند دو چرخ را در دستور کار خود قرار دهد.

 

یکی دیگر از محصولات این شرکت در نمایشگاه پکن شباهت زیادی به موتور سیکلت دارد و آن هم در تعادل از سیستم ژیروسکوپ مکانیکی بهره می‌برد. این وسیله حمل و نقل یک نفره درب‌های بازشونده قیچی شکل دارد و ابعاد آن 2854/860/1315 میلی‌متر و وزن آن 220kg است. موتور الکتریکی ۳۰ اسب بخاری توان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر را تنها با صرف ۳ کیلووات برق برای خودرو تامین می‌کند. این طرح به‌نظر قابل قبول‌تر از خودروی ۲ چرخ اول است چرا که قابل استفاده‌تر به‌نظر می‌رسد. نکته‌ای که در نمایشگاه پکن بسیار جلب توجه می‌کند حضور خودروهایی مملوء از تکنولوژی و رقابت بسیار سنگین بین محصولات الکتریکی است. البته شرکت‌های چینی با رشد چشم گیر نسبت به سال‌های گذشته صحنه را به تسخیر خود در آورده‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا