مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

نکست 100 کمپانی بی ام و را بیشتر بشناسیم!

چندی پیش بیامو با رونمایی از یک کانسپت، تولد ۱۰۰ سالگی خود را جشن گرفت. حال این کمپانی آلمانی در ادامه این جشن تولد نکست ۱۰۰ را برای اولین نمایش در آسیا به پکن خواهد برد. نکست ۱۰۰ به معنای واقعی مفهوم یک خودرو پر از نوآوری را به نمایش می‌گذارد و چشم‌انداز آینده بیامو برای تولید محصولات خاص را به رخ می‌کشد. راننده می‌تواند در این خودرو با فشردن تنها یک کلید از رانندگی لذت ببرد و انتخاب حالت بدون راننده ( خودکار ) و رانندگی به صورت دستی تنها با فشردن یک کلید امکان پذیر است. کابین مرفه نکست ۱۰۰ تمام آسایش را در زمان طی مسافت در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

2016-BMWVision100-02

Adrian van Hooydonk رئیس بخش طراحی بیامو در ارتباط با این خودرو می‌گوید: گسترش فناوری با پیشرفت‌های چشمگیری روبرو است، و به ما این امکان را می‌دهد تا با ارائه مدل‌های جدید، تجربه رانندگی راحت و لذت بخش را گسترش دهیم. البته این خودرو به‌صورت کانسپت است و امکان اعمال تغییرات جدید بر روی آن وجود دارد. روبروی راننده خبری از نمایشگرهای متداول نیست و همه اطلاعات بعلاوه هشدارهای لازم روی شیشه جلو نمایش داده می‌شوند. این خودرو مانند یک روبات عادت‌های راننده را درک می‌کند و می‌تواند برای سرگرمی، ارتباطات در رسانه‌های اجتماعی و هر موضوع دیجیتال دیگر حتی مشاوره و انجام امور دیجیتال روتین استفاده شود.

ب‌ام‌و نکست ۱۰۰ یک طراحی منحصر به فرد دارد که در آن گل‌گیرها همانند یک پوسته، تمام چهار چرخ را در بر می‌گیرند. برای این منظور، مجموعه‌ای پیچیده از محورها و لغزنده‌ها برای اضافه‌شدن طول گل‌گیرها همانند یک لنز تلسکوپی مورد استفاده قرار گرفته است. بی ام و برای اولین‌بار بسیاری از قطعات این خودرو، مانند فرمان را از طریق چابگرهای ۳ بعدی ساخته است. این شرکت در گام‌های بعدی به سراغ کشورهای آمریکا و انگلیس می‌رود تا توجه همگان را به چشم‌انداز آینده با نکست ۱۰۰ جلب کند. نکست ۱۰۰ تنها بخشی از پاسداشت صد سالگی ب‌ام‌و است و مدل‌های ویژن مینی و رولزرویس و موتورسیکلت کانسپت این شرکت در آینده‌ای نه‌چندان دور رونمایی خواهند شد. 

2016-BMWVision100-03

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا