مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی نسخه ویژه‌ای از آئودی TT RS برای خداحافظی با بازار آمریکا

قدرتمندترین نسخه خانواده آئودی TT یعنی مدل TT RS پس از مدل 2022 دیگر در آمریکا عرضه نخواهد شد و به همین مناسبت، آئودی نسخه ویژه‌ای بنام هرتیج ادیشن (Heritage Edition) را برای این خودرو معرفی کرده است. البته TT RS همچنان در بازارهای خارج از ایالات‌متحده عرضه می‌شود و آمریکایی‌ها هم پس از مدل 2022 همچنان می‌توانند نسخه‌های ضعیف‌تر TT و TTS را خریداری کنند.

از TT RS هرتیج ادیشن تعداد بسیار محدود 50 دستگاه ساخته می‌شود. برای این خودرو پنج رنگ مختلف در نظر گرفته شده که از هر رنگ 10 دستگاه ارائه می‌شود. این رنگ‌ها از آئودی کواتروی اولیه الهام گرفته‌اند. همچنین روی پنجره‌های جانبی عقب خودرو هم نوشته کوچک Quattro به همراه اشاره‌ای به پیشرانه پنج سیلندر TT RS نقش بسته است. علاوه بر رنگ‌های بیرونی ویژه، این نسخه با تودوزی‌های جدیدی هم ارائه می‌شود که قبلاً در ایالات‌متحده عرضه نشده بودند.

ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی TT RS هرتیج ادیشن می‌توان به روکش آلکانترا برای غربیلک فرمان و دسته‌دنده به همراه نشان RS روی کف‌پوش‌ها اشاره کرد. این نسخه همچنین از رینگ‌های 20 اینچی پنج پره خاص آئودی اسپرت هم بهره می‌برد که نمای جذابی دارند. بااین‌حال، در نسخه هرتیج، بال عقب جذابی که معمولاً در مدل‌های RS آئودی می‌بینیم حذف و با یک اسپویلر الکتریکی جایگزین شده است. دیگر ویژگی‌های بیرونی این نسخه هم شامل چراغ‌های عقب OLED و سر اگزوز مشکی‌رنگ می‌شود.

زیر کاپوت خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته و در اینجا شاهد همان پیشرانه 2.5 لیتری پنج سیلندر توربو با 400 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور هستیم که این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. تنها تغییر فنی این نسخه ویژه، افزایش محدودیت سرعت آن از 250 به 280 کیلومتر بر ساعت است.

قیمت آئودی TT RS هرتیج ادیشن 81,495 دلار اعلام شده که 8,295 دلار از TT RS معمولی با قیمت پایه 73,200 دلار گران‌تر است. به این قیمت باید 1,045 دلار هزینه حمل تا مقصد را هم اضافه کرد. فروش نسخه هرتیج به همراه TT RS معمولی مدل 2022 از ابتدای سال آینده در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا