Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مراسم تحویل نمادین جک S5 بروزرسانی شده کرمان موتور، برگزار شد!

اوایل ظهر امروز بود که شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی برند JAC چین، تعدادی از جک S5 فیس لیفت را به صورت نمادین در مراسمی تحویل مشتریان داد. JAC S5 II پورکاظمی به عنوان معاون بازاریابی و فروش شرکت کرمان موتور، در آغاز مراسم با بیان اینکه هم‌زمان با سال حمایت از تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها این شرکت تلاش کرده است تا یک محصول مدرن و منطبق با استاندارد‌های روز دنیا را به بازار عرضه کند، افزود: خودرو جک S5 فیس لیفت که قرار است تا با پسوند GDI به بازار معرفی شود، با تکیه بر استانداردهای روز دنیا و با هدف کاهش آلاینده‌ و مصرف سوخت کمتر طراحی شده و با توجه به افزایش نگران کننده حجم آلاینده‌ها طی سال‌های اخیر، یک محصول منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به روند تحریم‌ها در سال‌های اخیر گفت: با وجود تمام این مشکلات شرکت کرمان موتور توانست طی سال گذشته ۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه کند و برای سال ۱۴۰۰ تولید نیز تولید ۲۴ هزار دستگاه خودرو هدفگذاری شده است. پورکاظمی تصریح کرد: از سال گذشته خودروهای پیکاپ T8 و کراس اوور K7 به سبد محصولات این شرکت اضافه شده و در سال جاری نیز کرمان موتور اولین پروژه خودکفایی خود را بر پایه تولید خودرو جک J4 با ۷۰ درصد داخلی‌سازی دنبال خواهد کرد.معاون بازاریابی و فروش شرکت کرمان موتور به زودی اطلاعات جدیدی از پروژه خودرو برقی این شرکت منتشر خواهد شد افزود: در عین حال برای سال آینده پروژه تولید خودرو سدان لوکس J7 نیز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس شاهد سبد متنوع محصولات شرکت کرمان موتور خواهیم بود.

اما در ادامه، ارجمندی معاون محصول شرکت کرمان موتور نیز اعلام کرد که موتور بنزینی خودرو جک S5 جدید مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژ با حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی است و این سیستم سوخت رسانی GDI علاوه بر کاهش چشمگیر آلایندگی، استانداردهای یورو5 را نیز پاس می‌کند. وی افزود: این پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI با وجود حجم کمتر، قادر به تولید بیشینه قدرتی معادل 171 اسب بخار و بیشینه گشتاوری معادل 251 نیوتن متر را دارد.

بدین ترتیب کاهش حجم پیشرانه هیچ تاثیری در قدرت تولیدی نداشته و تنها 5 درصد گشتاور تولیدی پیشرانه افت داشته که با توجه به وزن کمتر این پیشرانه نسبت به نمونه 2 لیتری پیشین، موضوع قابل توجهی نیست.

وی تصریح کرد: نکته بارز این پیشرانه، تولید ماکزیمم گشتاور از دور پایین 1500 و انتقال آن به گیربکس شش سرعته دو کلاچه (DCT) بوده که همین موضوع سبب عملکرد خوب جک S5 فیس لیفت در مقابل نسخه پیشین شده است. ارجمندی در ادامه افزود که بطور کلی سیستم سوخت رسانی GDI موجب افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می‌شود که این موضوع به خوبی با مقایسه این دو پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مولتی پورت MPI و 1.5 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم GDI قابل مشاهده است.

معاون محصول کرمان موتور با بیان اینکه شاید به کار بردن واژه فیس لیفت برای این نسخه جدید S5 چندان درست نباشد و بهتر است آن را به روزرسانی شده خطاب کنیم افزود: قطعا بارزترین تغییر جک S5 جدید نسبت به مدل پیشین همین تغییر پیشرانه است؛ ولی با این حال تغییراتی هم در استایل ظاهری این خودرو به خصوص در پروفیل جلو اعمال شده که می توان به استفاده از تریم مشکی رنگ در جلوپنجره و هم‌چنین تغییر دیزاین مه‌شکن ها و اضافه شدن چراغ‌های روشنایی در روز به این خودرو به صورت استاندارد اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، در مراسم تحویل اولین سری از خودروهای جک اس ۵ جدید که با حضور مدیران ارشد و نمایندگی‌های این شرکت برگزار شد، چند دستگاه از این خودروها به صورت نمادین به مشتریان شرکت کرمان موتور تحویل داده شد.

مشخصات جک S5 بروزرسانی شده!

قبل از معرفی مشخصات این خودرو، باید بگوئیم که ای کاش شرکت کرمان موتور، نسخه پرآپشن‌تر جک اس5 جدید را وارد کشورمان می‌نمود و یا اینکه اصلا خانواده S5 را از خط تولید خود، خارج کرده و مدل اس4 را جایگزین آن می‌کرد.

این شرکت در سال 1398 نسخه ای از جک اس4 را برای برخی آزمایش و تست‌های فنی وارد ایران کرد. اما پس از آن، هیچ‌گاه خبری از تولید این مدل نشد!

جک S5 اتوماتیک فاز دو که با عنوان فیس لیفت عرضه می‌شود، مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ گردیده است. پیشرانه خودرو مذکور، با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، توانایی تولید 171 اسب‌ بخار، قدرت و 251 نیوتن‌ متر، گشتاور را دارد. این پیشرانه با کد HFC4GC1.6D شناخته می‌شود و همان‌طور که در جملات فوق نیز بیان شد، از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین براساس گفته منابع چینی، مصرف سوخت این پیشرانه نیز 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

به‌طور کلی امکانات خودرو جک S5 که قرار است در بازار ایران عرضه شود، به شرح ذیل است:
• سیستم‌های ABS، EBD، ESP، HAC، BA و TCS
• سانروف
• دوربین دید عقب، به همراه سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو
• گرمکن صندلی‌های ردیف اول
• سامانه کنترل سرعت خودرو در سراشیبی (HDC)
• تهویه مطبوع دوکاناله
• چهار کیسه هوای ایمنی
• سیستم کروز کنترل
• سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای خودرو

اما درنهایت، باید گفت که تغییرات این خودرو در نسخه GDI نسبت به قبل، به شرح ذیل است:

  • تغییر طراحی سپر، جلوپنجره و مه شکن‌ها
  • افزوده شدن چراغ های روز به صورت LED
  • افزوده شدن سیستم کروز کنترل
  • تغییر حجم موتور از 2 لیتری به 1.5 لیتری؛ هردو موتور توربو هستند، اما نسخه 1.5 لیتری مجهز به سامانه GDI است.
  • افزوده شدن لوگو 1.5TGDI
  • ارتقاء و تغییراتی در ECU خودرو
تصاویر اختصاصی از مراسم تحویل نمادین
تصاویر قبلی
2 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    موتور ۲۰۰۰ سی سی رو برداشتن ۱۵۰۰ سی سی کردن بعد میگن قدرتش فرق نکرده.ایندماشین جونش درمیاد تا حرکت کنه

  2. علی می گوید

    لوگو اس۵ چرا آبی شده؟!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.