مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

موتور و گیربکس، محصول جدید بهمن موتور برای بازار ایران قطعی شد!

آبان‌ماه امسال بود که شرکت بهمن موتور، طی نشستی از برخی برنامه های خود برای بازار ایران پرده برداشت. یکی از این برنامه ها که بیش‌تر هم مربوط به قشر خاصی از مردم خواهد بود، عرضه ون کارگو با نام این‌رودس خواهد بود. ون کارگویی که باتوجه به برخی اخبار، از همان برند مادر دیگنیتی یعنی DFSK بوده و البته که تعداد محدودی از این خودرو هم در جهت تست های فنی وارد کشورمان شده‌اند.

اما در این مطلب، برنامه‌ای نداریم تا به معرفی امکانات رفاهی و یا حتی انتشار برخی تصاویر اسپای شات این خودرو بپردازیم؛ بلکه قصد داریم تا پیشرانه ون این‌رودس که برای بازار ایران قطعی شده را معرفی کنیم.

براساس اسنادی که بدست خبرنگار پایگاه خبری چرخان رسیده، گویا قرار است تا یک پیشرانه 1499 سی سی که بطور عامیانه 1500 سی سی ذکر می‌شود، برروی بهمن این‌رودس نصب شود. پیشرانه ای که 16 سوپاپه بوده و باتوجه به بهره‌مند بودن از سیستم VVTI توانایی تولید 115 اسب بخار، قدرت و 147 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته لازم به ذکر است که گیربکس این خودرو دستی می‌باشد.

باتوجه به تصویر نامه فوق، می‌توان فهمید که دیگر این پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی برای بازار ایران قطعی شده و خبری از سایر پیشرانه های قدرتمند این خودرو و یا برادران آن نیست. براساس اخبار منتشر شده، احتمال آن بالاست که ون کارگو بهمن این‌رودس تا اواخر سال جاری، وارد خطوط مونتاژی شرکت بهمن موتور شده و با قیمتی بسیار رقابتی و زیر 480 میلیون تومان به مشتریان به فروش برسد.

قاعدتاً باتوجه به قرارگیری این نوع خودروها در سگمنت کار و تجاری و در عین حال ارزان در بازارهای جهانی، نباید انتظار سطح امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالا باشیم. پس بالطبع، نهایت آپشن رفاهی این خودرو در بالابرهای برقی شیشه درب‌ها خواهد بود.

با چرخان همراه باشید تا با خودروهای جدید بازار ایران آشنا شوید…

پس منتظر بمانید!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا