مکمل بنزین
گوناگونخبر

کراس‌اوور هیبریدی جتور با تکنولوژی خودران هوآوی معرفی شد

جتور موتور که یکی از برندهای هولدینگ چری است، کراس‌اوور X-1 را رونمایی کرده است. این یک کراس‌اوور هیبریدی است که از تکنولوژی خودران سطح سه هوآوی بهره می‌برد. این خودرو با استفاده از تکنولوژی هوآوی، به جدیدترین نسخه از سیستم‌های کمک‌راننده مجهز شده که در ابتدا قابلیت خودران سطح سه را ارائه می‌کند.

این یعنی خودرو در سناریوهای خاص رانندگی کاملاً مستقل و خودران عمل خواهد کرد اما همچنان در مواقع اضطراری به راننده متکی است. این خودرو همچنین قابلیت تجهیز به تکنولوژی تمام خودران سطح پنج را هم در آینده خواهد داشت.

X-1 در داخل هم از تکنولوژی زیادی برخوردار است اما جتور هنوز تصویری از کابین آن منتشر نکرده است. این کراس‌اوور بر اساس پلت‌فرم کاملاً جدیدی ساخته شده که توسط چری توسعه پیدا کرده و Kunlun نام دارد؛ اما برخلاف رویه کنونی صنعت خودرو، X-1 خودرویی تمام الکتریکی نیست و از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند.

فعلاً مشخصات زیادی در مورد این قوای محرکه منتشر نشده اما ظاهراً از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی به همراه یک یا چند موتور الکتریکی تشکیل شده و در دو نسخه محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه خواهد شد. در حال حاضر مجموع قدرت و ظرفیت باطری این سیستم مشخص نیست اما X-1 به‌عنوان خودرویی پلاگین‌هیبریدی، توانایی پیمایش تمام الکتریکی را دارد و در برخی حالات رانندگی خاص عملکرد خوبی هم خواهد داشت.

جتور X-1 در بخش فنی با کراس‌اوور جدید چری اومودا 5 که چند ماه پیش رونمایی شد اشتراک دارد و در ظاهر هم از طراحی شبیه به آن استفاده کرده است اما بااین‌حال این کراس‌اوور پلاگین‌هیبریدی جدید از پانل‌های بدنه منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در جلوی X-1 جلوپنجره‌ای به سبک فیلم‌های تبدیل شوندگان دیده می‌شود که چراغ‌های اصلی را در خود جای داده است اما در پروفیل جانبی تقریباً با اومودا 5 یکسان به نظر می‌رسد. بااین‌حال، در این قسمت خط سقف شیب‌دار و روکش‌های پلاستیکی نمای اسپرتی را ایجاد کرده‌اند و در عقب هم شاهد چراغ‌های LED که تا روی گلگیرها کشیده شده‌اند و یک دیفیوزر بزرگ که بخش عمده‌ای از سپر را پوشش داده است هستیم.

جتور در بسیاری از بازارهای خارج از چین مثل کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی نمایندگی دارد و سبد محصولات آن در حال حاضر از کراس‌اوورهای X70 و X90 تشکیل شده است که در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شوند و مدل X70 آن در کشورمان با نام فیدلیتی عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا