مکمل بنزین
بررسیخبر

بررسی آکورا NSX مدل ۲۰۱۷!

آکورا NSX از گشتاور الکتریکی استفاده می‌کند، شاسی قدرتمند و عالی دارد و از سیستم الکترونیکی چهارچرخ متحرک بهره می‌برد. برای خودرویی که ظاهری سریع دارد، زمان آزمایش فرا رسیده، اما همان‌طور که آن‌ها می‌گویند، شما نمی‌توانید از این آزمایش، به‌راحتی عبور کنید.
به دلیل طولانی شدند زمان تولید این خودرو، زمان زیادی برای کشف همه‌ جزئیات محصول فوق وجود دارد. پیش از این مشخص بود که NSX از پیشرانه‌ای 6 سیلندر ۳.۵ لیتری با دو توربو، 3 موتور الکتریکی و البته گیربکس نه سرعته با کلاچ دوبل سود می‌برد. اما نکته عجیب اینجاست که اسب بخار و برچسب قیمت این خودرو یک اندازه عجیب‌وغریب هستند!

2017-Acura-NSX-20

میتوان گفت  آکورا NSX زرق و برق دار و خیره کننده است، اما برای من راندن این خودرو یک تجربه خوب خواهد بود. به خاطر داشته باشید که ما درباره‌ی تکامل‌یافته‌ترین و بزرگ‌ترین خودرویی صحبت می‌کنیم که تابه‌حال از ژاپن آمده است. (طرفداران نیسان جی تی آر و تویوتا سوپرا می‌توانند نارضایتی خود را در بخش نظرات فریاد بزنند!)

ممکن است که قدری لگ توربو یا همان تاخیر عملکرد توربو وجود داشته باشد اما شما نمی‌توانید این را بگویید. چون‌که موتور الکتریکی عقب گشتاور 148 نیوتن متر را در 500 دور بر دقیقه تأمین می‌کند که هر تأخیری را پوشش می‌دهد. یشرانه‌ی احتراق داخلی را که در وسط قرارگرفته را اضافه کنید که درمجموع 573 اسب بخار را در دسترس قرار خواهد داد.

2017-Acura-NSX-08

برای جلوگیری از حالت بیش فرمانی، موتورهای الکتریکی محور جلو، هرکدام می‌توانند 73 نیوتن متر گشتاور را برای خارج کردن شما از پیچ ایجاد کنند. به‌عنوان نتیجه، آکورا NSX بسیار پایدارتر ازآنچه که از یک خودروی موتور وسط انتظار دارید، است. به‌طورمعمول یک خودرو با این‌ همه قدرت نیازمند هشدارهایی در زمان طی کردن پیچ‌ها است، بله حتی با لاستیک‌های پیرلی P Zero Trofeo R. اما NSX واقعاً شمارا به چالش می‌کشد تا سریعتر از آن چیزی که فکر می‌کنید پایتان را روی پدال گاز فشار دهید. خودرو شرایطی را فراهم می‌کند تا احساس کنید ازآنچه که فکرش را می‌کردید بهتر رانندگی می‌کنید.

2017-Acura-NSX-07

 ممکن است انتقادات بیشتر متوجه وزن خودرو باشد، البته این کاملا درست است چرا که با 1723 کیلوگرم وزن، آکورا 272 کیلوگرم سنگین‌تر از R8 است و قطعاً خودروی سبک‌وزنی محسوب نمی‌شود، هر چند شما اصلا این سنگینی را حس نخواهید کرد.

2017-Acura-NSX-45

رئیس بخش روابط عمومی هوندا آقای Sage Marie در ارتباط با این خودرو می‌گوید:  NSX اگرچه شبیه NSX اصلی نیست اما راه درستی را در پیش گرفته است و این صنعت را به جهت جدیدی سوق می‌دهد. درحالی‌که NSX اصلی و قدیمی بسیاری از سوپرکار ها را وادار به ارائه‌ی کارایی هیجان‌انگیز با وزن کم، اطمینان بالا و سهولت رانندگی کرد، این NSX سطح جدیدی از تکنولوژی هیبریدی و توانایی هندلینگ را به نمایش گذاشته است. به‌عنوان راننده، تقریبا احساس می‌کنید که بسیار غنی شده‌اید. اگر در مقابل چشمان من کیلومتر شمار نبود، هرگز نمی‌توانستم فکر کنم که با سرعت 201 کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کنم! و توانایی‌ خودرو در پیچ‌ها به‌قدری خوب بود که به NSX ایمان بیاورم.

پس از طی چندین دور در پیست مسابقه با خودم فکر کردم که: می‌دانم که زیاد در رانندگی خوب نیستم اما NSX کاری کرد که باور کنم واقعا عالی هستم. آکورا می گوید NSX سریع‌ترین خودروی کلاس خود است و به آسانی می‌توان این ادعا را باور کرد. آکورا 4 حالت رانندگی دارد که می‌توانید از کنسول میانی به آن‌ها دسترسی داشته باشید: حالت بی‌صدا، اسپورت، اسپورت پلاس و پیست. با انتخاب هرکدام از این حالات خودرو بهتر شده و عکس‌العمل سریع‌تری خواهد داشت. اما متاسفانه اگر دوست داشته باشید صدای زیبای اگزوز را درون کابین حس کنید باید بگویم این یک مورد را باید فراموش کنید و صدایی به داخل کابین نمی‌آید درست همانند مکلارن (که من دوستش ندارم.)

2017-Acura-NSX-21

قسمت دیگری که برای من ناخوشایند بود سیستم کنترل لانچ است. بله سریع است اما من کمی کند عمل کردن را در شتاب گیری حس کردم. خب البته این سیستم شما را به داخل صندلی می‌برد اما در مقایسه پورشه 911 توربو این احساس را به شما می‌دهد که انگار کسی گلوی شما را فشار می‌دهد.

آکورا کاری کرده که مانند NSX قدیمی، نمای داخلی این خودرو دوستانه باشد. فضای داخلی خوب است البته برای سوار و پیاده شدن نیاز به کمی دقت دارید. آنچه جالب است، این است که با همه‌ی فنّاوری‌های موجود در این خودرو، کابین خودرو به‌طور قابل‌توجهی ساده طراحی شده و استفاده از آن آسان است. نشان‌دهنده‌های دیجیتالی جذاب ازکاردرآمده‌اند و فرمان فیبر کربن مات بسیار جذاب است. متأسفانه، برخی عملکردها به‌صورت دستی هستند و نما و احساس برخی کلیدها همخوانی چندانی با برچسب قیمت خودرو ندارند.

  مشخصات کلی این خودرو:

  • موتور: 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو
  • گیربکس: ۹ سرعته ی کلاچ دوبل
  • موتور الکتریکی: 3 موتور hybrid AWD
  • قدرت: 573 اسب بخار، 645  نیوتن متر گشتاور
  • مصرف سوخت: 11.8/10.7/11.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (شهر/بزرگراه/ترکیبی)
  • حداکثر سرعت: 307 کیلومتر بر ساعت
  • قیمت: 157800 دلار (به همراه هزینه تحویل)

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا