مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبرشرایط فروش

شرایط فروش نسخه اتوماتیک خودروهای روسی با قیمت میلیاردی توسط سروش دیزل مبنا اعلام شد!

شرکت سروش دیزل مبنا به عنوان نماینده برند یوآز روسیه در ایران، به تازگی اولین شرایط فروش نسخه‌های اتوماتیک دو محصول خود، یعنی پاتریوت و پیکاپ را اعلام کرده است.

همانطور که گفته شد، در این طرح از فروش، هردو خودرو نام برده با گیربکس اتوماتیک و با مدل 1400 به مشتریان عرضه خواهد شد. علاقه‌مندان میتوانند تا خودرو پاتریوت اتوماتیک را با قیمت یک میلیارد و پنجاه میلیون تومان و نسخه اتوماتیک پیکاپ را با قیمت یک میلیارد تومان خریداری کنند.

کلیه هزینه‌های شماره گذاری و مالیات بر ارزش افزوده و بیمه بدنه سال اول، در مبالغ لحاظ گردیده شده است. همچنین تحویل خودرو به صورت فوری بوده و علاقه مندان برای اطلاع از رنگ‌های قابل عرضه خودروهای روسی مذکور، می‌توانند به نمایندگی‌های شرکت سروش دیزل مبنا مراجعه فرمایند.

تصویر شرایط فروش

مشخصات مشترک

یوآزهای پاتریوت و پیکاپ موجود در بازار ایران، مجهز به پیشرانه بنزینی هستند که این پیشرانه 2.5 لیتر حجم دارد. البته باید گفت که شرکت سروش دیزل مبنا، روابط عمومی و اطلاع رسانی درست و حسابی نداشته و به همین دلیل، شاهد دو روایت در رابطه با پیشرانه های هردو خودرو هستیم. یک روایت، حاکی از نصب موتور 2.7 لیتری و روایت دیگر خبر از نصب موتور 2.5 لیتری می‌دهد. اما باتوجه به اطلاعات ارائه شده توسط گمرک، به احتمال زیاد موتور 2.5 لیتری برروی یوآزهای پیکاپ و پاتریوت نصب شده است.

اما در کل، موتور 2.7 لیتری تنفس طبیعی با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید حداکثر ۱۵۰ اسب بخار، قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر، گشتاور را دارد. باتوجه به شاسی مستقل بودن این خودروهای روسی، باید گفت که با محصولات آفرودی روبرو هستیم که سیستم دو دیفرانسیل و چهارچرخ متحرک دارند.

از امکانات مهم یوآز پاتریوت می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• مانیتور و مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین دید عقب
• سنسور هشداردهنده موانع در قسمت جلو و عقب
• قابلیت چهارچرخ متحرک
• دو ایربگ ایمنی
• شیشه درب‌ها به‌صورت برقی
• گرمکن فرمان و صندلی های ردیف اول و دوم
• تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه نمایشگر
• رینگ آلومینیومی
• سیستم کنترل پایداری
• ترمزهای ABS، EBD و BA
• هشت بلندگو
• کول باکس
• سامانه مدیریت تعادل
• سیستم کروزکنترل و لیمیت کنترل
• و…

اشکالات و انتقادها به یوآز پاتریوت

طراحی باریک گونه بدنه و قدیمی ظاهر بیرونی پاتریوت و پیکاپ، از اصلی‌ترین ضعف‌های این دو خودرو است. هم‌چنین با اینکه با شاسی بلند و پیکاپی مرتفع طرف هستیم، اما سایز رینگ‍ها در مشاهده اولیه، بسیار کوچک به نظر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که ترمزهای عقب نیز دیسکی نبوده و مجهز به سیستم ترمز ارزان کاسه‌ای است.

هم‌چنین، متاسفانه باید گفت که از نظر مونتاژی، پاتریوت و پیکاپ در وضعیت خوبی قرار نمی‌گیرد. چراغ های عقب و جلو بگونه‌ای بد مونتاژ شده که به راحتی می‌توان قاب رویی آنان را کند! هم‌چنین جنس قاب پلاستیک رویی چراغ‍های عقب، اصلا جالب نیست. اما وضعیت قرارگیری موتور را نگوئیم بهتر است…

واقعیت این است که نمی‌دانیم استاندارد نصب موتور پاتریوت و پیکاپ همین است یا در ایران بد مونتاژ شده؟! فاصله بسیار نزدیک موتور با بدنه و اتاق خودرو، نمای جالبی را نساخته است. با این وجود، احتمال روی دادن برخی حوادث هم وجود دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. ارزش ندارد به هیج عنوان.فکر‌کن از این ماشین ازت مالیات هم میگیرن

  2. بعیده که با این قیمت ها این خودروها مورد استقبال قرار بگیرند . یواز شروع خوبی داشت به لحاظ قیمت گذاری ولی احتمالاً آینده خوبی نخواهد داشت .

  3. قيمتش نصف اين باشه مي ارزه مگه چه خبره آيا سرانه درآمد مردم بالا رفته ؟ مردم كف خيابان را نابود كريد رفت فقط ايران بهشت رانتخواران و آقازادگان زالو صفت و دلالان از خدا بي خبر است . همين

  4. به هر صورت بنظرم از ماشینهای چینی موجود بهتر باید باشه ولی قیمت بالا هست چیزی که برای همیه خودروها هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا