مکمل بنزین
گوناگونخبر

گک امپاو، سدان اسپرت چینی برای رقابت با بزرگان

گروه خودروسازی گوانگژو که به‌طور مخفف GAC یا گک نامیده می‌شود، یک خودروساز بزرگ چینی است که برنامه‌هایی برای حضور در بازار ایالات‌متحده دارد و به همین دلیل در نمایشگاه خودروی دیترویت 2019 تعدادی از جدیدترین محصولات خود را به نمایش درآورد. محصولات این شرکت طراحی بسیار زیبایی دارند و در آن‌ها کپی‌برداری خیلی کم دیده می‌شود اما متأسفانه هنوز حتی یکی از خودروهای گک هم برای فروش در آمریکا عرضه نشده است. بااین‌حال، گک برای بازار داخلی چین سدان اسپرت جدیدی را تدارک دیده است.

این خودرو که امپاو (Empow) نام دارد و پاسخ چینی‌ها به هوندا سیویک Si محسوب می‌شود، در چین از طریق برند ترامپچی به فروش می‌رسد. امپاو یک سدان اسپرت مقرون‌به‌صرفه است که طراحی نسبتاً جالبی دارد. به نظر می‌رسد ظاهر این خودرو ترکیبی از لکسس، هیوندای، کیا و پژو باشد که به آن ویژگی‌هایی از مرسدس بنز هم اضافه شده است. بااین‌حال، هرچند در طراحی این سدان چینی از محصولات مشهور جهانی الهام گرفته شده اما هرگز یک کپی فاحش از خودروی خاصی نیست و همین جای تحسین دارد.

گول ظاهر تهاجمی، سر اگزوزهای چهارتایی و بال بزرگ عقب امپاو را نخورید زیرا در سینه آن یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی قرار گرفته است. این موتور که 180 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو تحویل دهد. روی کاغذ، امپاو ظرف 7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که عدد مناسبی است اما احساس آن از پشت فرمان چگونه است؟

این سدان چینی در رانندگی‌های روزمره خودروی سریعی احساس می‌شود اما فرمان آن سبک‌تر از بسیاری از رقبا است. داخل کابین هم صدای جذابی از پیشرانه به گوش می‌رسد اما این صدا واقعی نیست زیرا صدای اگزوز در اصل توسط بلندگوها تقویت می‌شود. درمجموع، گک امپاو خودروی قابل‌توجهی از یک سازنده چینی است که اگر در بازارهای جهانی مثل آمریکا عرضه شود می‌تواند در برابر رقبای باسابقه و مشهور خود حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. این خودرو در چین با قیمتی از 98,300 یوآن معادل 15,500 دلار تا 131,800 یوآن معادل 20,700 دلار عرضه می‌شود درحالی‌که برای مقایسه، قیمت هوندا سیویک Si جدید در آمریکا از 28,300 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ماشین های این شرکت از جمله سری آیون طراحی و قیمت بسیار خوبی دارن ، ای کاش یکی از این مونتاژ کار ها این خودروهای زیبا رو مونتاژ میکرد. این ماشین در فول ترین حال 20 هزار دلاره با دلار 27 تومنی میشه 540 میلیون یعنی اندازه دنا اتومات !!!

  2. شما مالیات ها رو حساب نکردید؟ این قیمت اعلامی بصورت خام و بدون مالیات است. اگر به ایران بیاید حداقل معادل چهل هزار دلار خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا