مکمل بنزین
گوناگونخبر

سانگ‌یانگ پس از ورشکستگی به مالک جدیدی فروخته شد

شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ در سال 2010 به دلیل زیان‌های هنگفت اعلام ورشکستگی کرد و در اوایل همان سال، شرکت هندی ماهیندرا سهام این خودروساز باسابقه کره‌ای را خریداری کرد. هرچند ماهیندرا در سال‌های اول توانست اوضاع سانگ‌یانگ را کمی بهبود بخشد و حتی در سال 2016 پس از 9 سال برای اولین بار آن‌را به سوددهی رساند اما شرایط به همین خوبی پیش نرفت و طی چند سال اخیر سانگ‌یانگ دوباره با مشکلات مالی مواجه شد تا جایی که در سال 2020 با 60 میلیارد وون معادل 50 میلیون دلار بدهی و عدم توانایی بازپرداخت وام‌ها دوباره اعلام ورشکستگی کرد.

به همین دلیل، ماهیندرا پس از یک دهه تلاش ناموفق برای بهبود اوضاع این شرکت، تصمیم به فروش سهام آن گرفت و حالا سانگ‌یانگ رسماً توسط کنسرسیومی به رهبری یک شرکت کره‌ای بنام ادیسون موتورز با قیمت 305 میلیارد وون معادل 255 میلیون دلار خریداری شده است. به گزارش رویترز، سانگ‌یانگ از ژانویه تا سپتامبر سال 2021 زیان عملیاتی 238 میلیارد وونی معادل 198 میلیون دلار را گزارش کرده است. طی سال‌های اخیر فروش محصولات این شرکت هم با مشکل مواجه شده و در سال 2021 تنها 84,496 دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال قبل 21 درصد کاهش داشته است.

در حال حاضر برنامه‌های ادیسون موتورز برای سانگ‌یانگ نامشخص است اما این شرکت برنامه‌های زیادی برای حضور در بازار خودروهای سبک دارد. ادیسون هم‌اکنون به ساخت اتوبوس‌های الکتریکی می‌پردازد اما بسیار بلندپرواز است و قصد دارد با سبقت از تسلا به اپل صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شود. این شرکت برنامهٔ ساخت یک سدان الکتریکی بنام اسمارت S را دارد که از 644 اسب بخار قدرت برخوردار بوده و در 2.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. ادیسون این خودرو را برای رقابت با تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS در نظر گرفته و وعدهٔ ساخت اسمارت E برای رقابت با مرسدس EQE و اسمارت A برای رویارویی با تسلا مدل 3 را هم داده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایکاش تحریم های غیر قانونی وجود نداشت و مقدور بود که ایران خودرو یا سایپا سهام شرکت سانگ یانگ را میخریدند و وضعیت اسفناک کیفیت پائین خودروهای ایرانی پایان میگرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا