مکمل بنزین
گوناگونگزارشخبر

خطا در میزان مصرف سوخت خودروهای بیشتری از میتسوبیشی!

Mitsubishi-logo-on-the-wet-car

خبرها حاکی از آن است که دیروز کمپانی میتسوبیشی طی بیانه‌ای، از بیشتر بودن تعداد خودروهایی که مصرف سوخت آنها به درستی محاسبه نشده پرده برداشته است. همچنین این خودروساز در ماه گذشته به غلو کردن درباره میزان مصرفی سوخت 4 خودروی تولیدی خود، از جمله دو خودروی تولید شده توسط این کمپانی برای نیسان، اعتراف کرد.

در حال حاضر میتسوبیشی به محاسبه نادرست مصرف سوخت 9 خودرو خود مشکوک بوده که تعدادی از آنها در حال فروش و الباقی خارج از چرخه تولید هستند. این خودرو ساز به در جریان بودن تحقیقات در این زمینه و فراهم بودن امکانات مالی برای جبران عواقب این مسئله اشاره کرد. پس از آن که مقامات رسمی در ماه گذشته طی تحقیق و تفحصی ناگهانی از مراکز تحقیقاتی این شرکت به اطلاعات بیشتری مبنی بر غیرعادی بودن خودروهای این خودروساز دست یافتند، میتسوبیشی گزارشی کامل در این زمینه به وزارت حمل‌و‌نقل ژاپن ارائه نموده است.

به گفته کارشناسان، میتسوبیشی ممکن است با جریمه سنگین یک میلیارد دلاری برای پرداخت غرامت به خریدارانی که متحمل ضرر و زیان برای هزینه مصرف سوخت بیشتر و همچنین شمول مالیات کمتر برای خودروهای سبز، مواجه شود. دستکاری اعداد مصرف سوخت خودروهای این کمپانی، باعث یادآوری رسوایی دیگر این شرکت در سال‌های نه چندان دور، در اذهان عمومی شد. این کمپانی به سرپوش گزاری بر شکایت مشتریان طی یک بازه زمانی 20 ساله اعتراف کرد. پس از تضعیف چهره این برند، میتسوبیشی حتی با دریافت کمک مالی از دیگر گروه‌های این کمپانی در سال 2004 نتوانست بهبود پیدا کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا