Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسل آینده مرسدس بنز E کلاس چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نسل بعدی مرسدس بنز E کلاس سال آینده به بازار خواهد آمد و هرچند این شرکت در حال حرکت به سمت تمام الکتریکی شدن است اما E کلاس جدید نشان می‌دهد که پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم مهم هستند. این خودرو در نیمه دوم سال 2023 راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد تا با ب‌ام‌و سری 5 رقابت کند. بااین‌حال، هرچند رقیب باواریایی در کنار نسخه‌های درون‌سوز و هیبریدی یک نسخه تمام الکتریکی هم خواهد داشت اما E کلاس جدید صرفاً با موتورهای بنزینی و دیزلی هیبریدی خفیف به همراه قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد زیرا سدان جدید EQE نقش E کلاس الکتریکی را بازی خواهد کرد.

E کلاس نزدیک به 30 سال است که به‌عنوان یک سدان لوکس اجرایی در سبد محصولات مرسدس بنز حضور داشته و هرچند در سال‌های اخیر فروش سدان‌ها به خاطر محبوبیت شاسی‌بلندها کاهش یافته اما E کلاس همچنان پرفروش‌ترین سدان مرسدس بنز است و در سال 2020 که تولید خودرو با چالش‌های مختلفی مواجه بود، این خودرو با فروشی بیش از 300 هزار دستگاه 16 درصد از کل فروش مرسدس را به خود اختصاص داده است. پروتوتایپ‌های نسل جدید E کلاس در حال آزمایش در جاده‌های اروپا دیده شده‌اند که این یعنی تا رونمایی رسمی آن زمان زیادی باقی نمانده است.

پروتوتایپ‌هایی که در حال آزمایش رؤیت شده‌اند پوشش‌های استتاری زیادی ندارند که دلیل این موضوع شباهت طراحی سدان میان سایز جدید مرسدس با C کلاس و S کلاس جدید است. چراغ‌های عقب افقی جدید، پانل‌های صاف‌تر، دماغه عمودی‌تر و دستگیرها مخفی درها از ویژگی‌های ظاهری E کلاس جدید هستند. بر اساس تصاویر جاسوسی نیز رندهایی طراحی شده که پیش‌نمایشی از طراحی نهایی نسخه‌های سدان و استیشن این خودرو را ارائه می‌کنند. در نسل بعدی E کلاس اما نسخه‌های کوپه و کابریولت تولید نخواهند شد زیرا این دو مدل به همراه C کلاس کوپه و کابریولت در مدل کاملاً جدیدی بنام CLE ادغام می‌شوند.

جاسوسان هنوز موفق به گرفتن تصویری از داخل E کلاس نشده‌اند اما مثل بیرون، طراحی اینجا هم مشابه C کلاس و S کلاس خواهد بود که یک نمایشگر بزرگ لمسی در کنسول میانی ویژگی اصلی آن است. البته اندازه این نمایشگر در E کلاس با دیگر برادرانش متفاوت خواهد بود. احتمالاً این خودرو به‌صورت استاندارد به نمایشگر 11.9 اینچی مجهز می‌شود که در C کلاس سفارشی است و نمایشگر بزرگ‌تر 12.9 اینچی S کلاس در لیست آپشن‌های آن خواهد بود. E کلاس صفحه آمپر تمام دیجیتالی سه‌بعدی، نمایشگر سر بالا و تکنولوژی‌های کمک‌راننده را هم از برادر بزرگ‌تر خود قرض خواهد گرفت.

نسل جدید E کلاس روی پلت‌فرم MRA2 مرسدس ساخته می‌شود که جهش بزرگی در زمینه الکتریکی‌سازی را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین انتظار می‌رود تمام پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی این خودرو به تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت مجهز باشند اما ارائه یک مدل پلاگین‌هیبریدی جدید با برد تمام الکتریکی بسیار بیشتر و بهبود مصرف سوخت مزیت اصلی استفاده از تکنولوژی‌های پلت‌فرم و قوای محرکه S کلاس خواهد بود. این نسخه که E300e نام خواهد داشت، به یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی به همراه سیستم هیبریدی مجهز می‌شود که انتظار می‌رود برد الکتریکی حدود 100 کیلومتری را فراهم کند.

پیشرانه‌ای که AMG برای مدل پرچم‌دار و اسپرت E63 در نظر گرفته هنوز مشخص نیست ولی هرچند نسل بعدی C63 با قوای محرکه هیبریدی چهار سیلندر تولید خواهد شد، منابعی از آلمان نشان داده‌اند که نسل بعدی E63 همچنان همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی AMG را حفظ می‌کند و قدرت آن را به بیش از 650 اسب بخار خواهد رساند. نسل بعدی E کلاس همچنین احتمالاً از آپشن‌هایی مثل سیستم تعلیق بادی و فرمان گیری چرخ‌های عقب مشابه S کلاس هم برخوردار خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.