مکمل بنزین
گوناگونخبر

پاسخ جیلی به فورد، با پیکاپ جدید

این روزها هر خبری از صنعت خودروی چین بشنویم نباید تعجب کنیم. پیشرفت این صنعت، در چین به حدی است که حتی پیگیری اخبار مربوط به آن هم خیلی کار ساده‌ای نیست. برندهای متفاوت در جای‌جای این کشور پهناور، با رونمائی از محصولات جدید اکثرا زیبا و مدرن خود، نشان داده‌اند که چگونه می‌توان با مدیریت صحیح، در مدت نسبتا کوتاهی از یک مونتاژ‌کننده محصولات بی‌کیفیت و بد‌قیافه، به‌جایی رسید که باعث حسرت دیگران شوند.

در نقطه مقابل هم، کشوری در این دنیا وجود دارد که هنوز مشغول مونتاژ محصولات دهه ۸۰ فرانسه است و هر روز با تغییرات اندکی با عناوینی چون پلاس، این محصولات کهنه و از رده‌خارج را با منت و با موعد تحویل یک‌ساله به مردم می‌فروشد.

اکنون خبر از پیکاپ‌های برقی در چین به‌گوش می‌رسد. در نوامبر ۲۰۲۱ شایعاتی در مورد همین پروژه از شرکت جیلی شنیده شده بود. به‌تازگی، چند تصویر از یک وانت دو‌کابین از برند خودروهای تجاری جیلی، Farizon Auto، منتشر شده است. با توجه به این‌که این وسیله نقلیه کاملا استتار شده بود نمی‌توان مشخصات زیادی از این خودرو دریافت.

اما احتمالا این خودرو یک پاسخ چینی به فورد F150 لایتنیگ باشد. Farizon Auto برند تجاری خودروهای جیلی، فورد F150 لایتنینگ را با یک پیکاپ دو‌کابین با موتور الکتریکی هدف قرار داده است. بر اساس اطلاعات درز پیدا کرده، این خودرو بر اساس یک شاسی نردبانی جدید ساخته شده، که به‌طور اختصاصی، برای بخش تجارت الکتریکی، طراحی شده است. احتمال داده می‌شود که جیلی، در این مدل جدید از آخرین فناوری مربوط به خودروهای برقی خود، که پایه‌ای برای برند جدیدش یعنی زیکر است استفاده کند.

ظاهرا جیلی قصد دارد که مانند بسیاری از سازندگان چینی، در تمام بخش‌های خودرو حضور داشته باشند، پیکاپ‌ها، از جمله پیکاپ‌های برقی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معرفی یک پیکاپ برقی جدید در خارج از چین، به‌ویژه در آمریکای شمالی، داستان‌های متفاوت و مختص به خود را دارد، اما مقایسه مشخصات این محصولات با یکدیگر، بسیار جالب خواهد بود. منتظر معرفی محصولات جدید می‌مانیم تا با مقایسه آن‌ها با یکدیگر، از پیشرفت تکنولوژی و صنعت خودروسازی در کشورهای توسه یافته لذت ببریم.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا