مکمل بنزین
گوناگونخبر

محصولات آینده سامسونگ روی پلت‌فرم جیلی ساخته می‌شوند

شرکت خودروسازی کره‌ای سامسونگ خیلی موردتوجه نیست اما این شرایط تغییر خواهد کرد زیرا قرار است برای این شرکت سبد محصولات کاملاً جدیدی توسعه داده شود. به لطف توافق میان رنو و جیلی، تأسیسات تولید سامسونگ که در بوسان واقع است از سال 2024 شروع به ساخت خودروهای جدیدی بر اساس پلت‌فرم CMA جیلی خواهد کرد. این دو شرکت حرف زیادی در مورد این محصولات جدید نزده‌اند اما به گفته رنو، خودروهای آینده سامسونگ با پیشرانه‌های درون‌سوز و همین‌طور تکنولوژی هیبریدی پیشرفته جیلی تولید خواهند شد.

رنو در ادامه گفته است که این خودروها به لطف برخورداری از ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرو، نه‌تنها انتظارات بازار محلی کره جنوبی را برآورده خواهند کرد بلکه از آن فراتر خواهند رفت. هرچند این خودروها با توجه به شرایط بازار کره جنوبی طراحی می‌شوند اما رنو برنامه‌هایی برای صادرات آن‌ها هم دارد. البته هنوز هیچ حرفی در مورد اینکه مقصد صادراتی این خودروها کدام کشورها خواهند بود زده نشده است. فعلاً سؤالات در مورد محصولات آینده سامسونگ زیاد هستند ولی میدانیم که از پلت‌فرم CMA جیلی هم‌اکنون برای ساخت خودروهای مختلفی مثل جیلی زینگیوئه L، پولستار 2 و ولوو XC40 و C40 استفاده شده است.

مدیرعامل گروه رنو در رابطه با این همکاری گفته است:

ما خوشحالیم که چنین همکاری نوآورانه‌ای را با گروه جیلی آغاز می‌کنیم که سابقه چشمگیری در صنعت خودروسازی دارد. این همکاری بخشی از طرح رنولوشن ما است و شرایط سامسونگ را با استفاده از تکنولوژی، مهندسی و خدمات پیشرو در صنعت خودروسازی بهبود خواهد بخشید

رئیس جیلی هم دراین‌باره اظهار داشته است:

جیلی سابقه اثبات‌شده‌ای در ایجاد همکاری‌های دوجانبه سودمند دارد که روی تکنولوژی و تجربه با هدف ساخت محصولاتی با کیفیت بالاتر تمرکز دارد. ما مشتاقانه منتظر همکاری با رنو و تحقق این هم‌افزایی جدید هستیم که نقاط قوت هردو طرف را به نفع مصرف‌کننده نهایی باهم ترکیب می‌کند

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. قابل توجه اون افرادی که فکر می کنن چین خیلی فاصله با خودروساز شدن داره و هنوز آشغال آشغال می کنن. زیرمجموعه ی رنو یعنی سامسونگ که خودروهای رنو رو تولید می کنه می خواد با پلتفرم و تکنولوژی جیلی ساخته بشه. ولوو هم که همه می دونن چی شد و الان بعضی مدل هاش داره از پلتفرم کاملا اختصاصی جیلی استفاده می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا