مکمل بنزین
گوناگونخبر

هولوگرام مجازی با توانایی نواختن پیانو در کراس‌اور جدید فاو!

تصویر فوق، مربوط به خودرویی است با نام Bestune B70S. کراس‌اوری جذاب و اسپرت، که قبلا به‌عنوان Besturn شناخته می‌شد و محصولی از خودرو‌سازی فاو است. برای ما ایرانیها هم محصولات بسترن، با تولید مجموعه خودروسازی بهمن، کاملا آشناست. مدل B70S، کراس‌اور پرچمدار جدید شرکت فاو است.

نمای ظاهری:

B70S با عناصر یک کراس‌اور فست‌بک، دارای ظاهری عالی است و می‌توان گفت بهترین ظاهر را در بین محصولات Bestune دارد. در نمای کلی، شباهت‌های بین این خودرو و فورد‌ موستانگ‌ ماخ‌ای و سیتروئن C5X کاملا مشهود است.

ابعاد خودروی جدید در طول، عرض و ارتفاع برابر با ۴۸۱۰/۱۸۴۰/۱۴۵۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۰۰ میلیمتر است که با این ابعاد،‌یک خودروی بزرگ و جادار است. جلوی B70S کمی شلوغ به‌نظر می‌رسد که به‌صورت خشن طراحی شده است. آئینه‌های جانبی بسیار بزرگ هستند.

عقب خودرو هم مانند جلوی‌ آن، کمی شلوغ است اما طراحی چراغ‌ها بسیار زیباست و مانند بسیاری از خودروهای جدید چینی، به صورت سرتاسری،‌ طراحی شده است که در شب، از نور زیبایی برخوردار است و نمای دو خروجی اگزوز، حالتی اسپورت به آن می‌دهد.

نمای داخلی:

داخل کابین، بسیار لوکس و مدرن، طراحی شده است. دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی وجود دارد، یکی به‌عنوان صفحه‌نمایش ابزار و دیگری برای اطلاعات و سرگرمی در‌نظر گرفته شده است. پانل ابزار می تواند به‌شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی پیکر‌بندی شود. در بخش مرکزی هم یک صفحه نیمه‌تاچ ۷ اینچی، برای کنترل تهویه مطبوع قرار دارد.

ظاهر فرمان هم اسپورت و D کات بوده و در صندلی‌ها هم از چرم با‌کیفیت استفاده شده است. در قسمت عقب هم فضای زیادی برای سر و پاها وجود دارد.

 

مانند بسیاری از خودروهای‌ Bestune در B70S هم از هولوگرافیگ مجازی ۳ بعدی استفاده شده است. هولوگرافیکی که به‌عنوان دستیار راننده عمل می‌کند و راننده می‌تواند یک‌سری دستورات خاص را جهت اجرا به‌آن بدهد. یکی از این دستورات جالب که توسط این دستیار مجازی اجرا می‌شود نواختن پیانو است.

مشخصات فنی:

B70S  با دو موتور در دسترس خواهد بود. موتور اول یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که توان تولید ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و فاو این موتور را با  گیربکس دستی ۶ سرعته یا یک گیریکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک تولید خواهد کرد.

 موتور دوم، یک موتور ۲ لیتری توربو‌شارژ است که توان تولید ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر را دارد که با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد. در نوع ۱.۵ لیتری دستی، زمان لازم برای رسیدن سرعت به ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت، ۶.۱ ثانیه است. این رقم در گیربکس اتوماتیک دو کلاچه، برابر با ۶.۴ ثانیه و در موتور ۲ لیتری برابر با ۷ ثانیه می‌باشد. حداکثر سرعت، در مدل دو لیتری، برابر با ۲۳۰ کیلومتر‌بر‌ساعت و در مدل‌های ۱.۵ لیتری برابر با ۲۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت است. همه مدل‌های B70S به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. همچنین فاو در‌حال کار بر‌روی  یک نسخه پلاگین-هیبریدی از این خودرو است.

محدوده قیمتی این خودرو ۱۵۷۰۰ تا ۲۳۰۰۰ دلار است که برای خودرویی در این سطح و این حد از امکانات،‌ کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا