مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی فولکس‌واگن تیگوآن چه ویژگی‌هایی دارد؟

محبوبیت بخش کراس‌اوورهای کامپکت باعث شده تقریباً همه خودروسازان نماینده‌ای در این بخش داشته باشند. فولکس‌واگن یکی از اولین شرکت‌هایی بود که با مدل تیگوآن به این بخش وارد شد بعداً این کراس‌اوور کامپکت به پرفروش‌ترین محصول این شرکت تبدیل شد. هرچند نسل کنونی تیگوآن هنوز هم خودروی مدرنی است و حتی به‌تازگی فیس‌لیفت شده ولی ما قصد داریم در این مطلب به ویژگی‌های نسل بعدی این کراس‌اوور محبوب آلمانی نگاهی داشته باشیم.

نسل اول تیگوآن در سال 2007 معرفی شد و در سال 2011 مورد فیس‌لیفت قرار گرفت. سپس در سال 2015 نسل دوم این خودرو بر پایه پلت‌فرم MQB به بازار آمد و در سال 2020 هم‌زمان با اضافه شدن یک نسخه پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور نسخه اسپرت R به خانواده آن، فیس‌لیفتی را تجربه کرد. این یعنی نسل سوم تیگوآن می‌تواند در سال 2024 معرفی شود و احتمالاً در کنار نسخه‌های درون‌سوز و هیبریدی، یک نسخه الکتریکی هم خواهد داشت. هرچند فولکس‌واگن روی گسترش خانواده محصولات الکتریکی سری ID خود تمرکز کرده اما احتمالاً مدل‌های اصلی خود مثل پولو، گلف، تی‌راک و تیگوآن را هم تا زمانی که ممکن است به‌روزرسانی خواهد کرد. ازآنجایی‌که از یک سو فولکس‌واگن انتظار دارد تا سال 2026 تنها 25 درصد از فروش جهانی شرکت به مدل‌های الکتریکی اختصاص پیدا کند و از سوی دیگر مدل‌های مذکور محبوبیت زیادی در بازار دارند، این خودروها پیش از آنکه تا سال 2030 تمام الکتریکی شوند حداقل یک نسل دیگر با پیشرانه‌های درون‌سوز ارائه خواهند شد.

بااین‌حال، به‌احتمال‌زیاد فولکس‌واگن صرفاً اقدام به به‌روزرسانی پلت‌فرم‌های درون‌سوز کنونی خود خواهد کرد و پلت‌فرم کاملاً جدیدی در این بخش توسعه نخواهد داد زیرا تا حدود یک دهه دیگر فروش خودروهای درون‌سوز در اروپا ممنوع می‌شود و به همین دلیل همه خودروسازان هم‌اکنون در حال سرمایه‌گذاری روی توسعه پلت‌فرم‌های الکتریکی هستند. بااین‌حال، احتمال ساخت نسخه الکتریکی نسل بعدی تیگوآن هم وجود دارد زیرا توسعه نسخه‌ای الکتریکی از پلت‌فرم MQB ارزش سرمایه‌گذاری را خواهد داشت و سایر برندهای گروه فولکس‌واگن هم می‌توانند از این پلت‌فرم استفاده کنند؛ بنابراین، درحالی‌که تیپ‌های پایینی تیگوآن جدید احتمالاً با پیشرانه‌های هیبریدی خفیف که قیمت ارزان‌تری دارند ارائه خواهند شد، نسخه تمام الکتریکی هم در این خانواده وجود خواهد داشت هرچند که احتمالاً بخش عمده‌ای از فروش این خودرو به مدل‌های پلاگین‌هیبریدی اختصاص خواهد داشت که همچنان قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های تمام الکتریکی دارند.

از نظر طراحی هم تیگوآن جدید مثل سدان جدید لاماندو L که به‌تازگی در چین رونمایی شده، احتمالاً چند ویژگی ظاهری را از مدل‌های الکتریکی ID قرض خواهد گرفت. این ویژگی‌ها شامل چراغ‌های جلو و عقب LED سراسری، سطوح منحنی‌تر و ورودی هوای بزرگی در سپر جلو می‌شود. در رندری احتمالی که از تیگوآن جدید طراحی شده هم می‌توان شکل اسپرت‌تر با آئرودینامیک بهتر و تناسبات پویاتر را دید هرچند که ابعاد خودرو مشابه نسل قبلی خواهند بود. بدنه تیگوآن جدید احتمالاً عضلانی‌تر از قبل خواهد بود و خطوط منحنی و گلگیرهای برجسته‌تر احتمالاً جایگزین فرم جعبه‌ای شکل نسل کنونی خواهند شد.

چیزی که در مورد نسل آینده تیگوآن نمی‌دانیم این است که آیا فولکس‌واگن همچنان نسخه کشیده‌تر هفت‌نفره آن که آل‌اسپیس نام دارد را ارائه خواهد کرد یا نه. در حال حاضر این نسخه در بازار به‌خوبی فضای نزدیک به کراس‌اوورهای میان سایز بزرگ‌تر را پوشش داده است. در داخل این کراس‌اوور جدید آلمانی هم انتظار تغییرات بزرگی با داشبوردی متمرکز روی تکنولوژی را داریم که از ویژگی‌هایی مثل صفحه آمپر تمام دیجیتالی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده فولکس‌واگن برخوردار خواهد بود. درمجموع، باید یک تا دو سال منتظر بمانیم تا بتوانیم پروتوتایپ‌های استتار شده نسل سوم تیگوآن را ببینیم. نسخه نهایی و تولیدی این خودرو نیز احتمالاً در سال 2024 رونمایی می‌شود و سال بعد به بازار خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا