مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

سوئیست DX7 در دو تیپ و با تغییر نام توسط مانیان خودرو به ایران می‌آید؛ (جزئیات)

آشنایی اکثر مردم ایران با کراس اوورهای برند سوئیست چین، زمانی بیشتر شد که شرکت دیار خودرو اقدام به مونتاژ DX3 کرد. البته باید گفت که DX3 بازار ایران، در اصل همان سوئیست DX5 بازارهای جهانی بوده که احتمالا به علت مسائلی چون تحریم های ظالمانه آمریکا، هنگام وارد شدن به کشورمان مورد تغییر نام قرار گرفته است.

اما رونمایی از مدل های مختلف سوئیست و بایک توسط شرکت دیار خودرو، روزنه‌ای پر از امید را برای این خودروساز معلوم‌الحال ایجاد کرده بود. اما دیگر باید گفت که حتی شرکای خارجی دیار خودرو هم فهمیده‌اند که آشی از این شرکت گرم نشده و به نتایج مورد دلخواهشان نمی‌توانند برسند! همین شد که بایک، مونتاژ و عرضه یکی از محصولات زیرمجموعه خود را به شرکت مکث موتور در ایران واگذار کرد. ولی تنها بایک نبود که از دیار خودرو دلسرد شد؛ سوئست یا سوئیست هم دیگر قرار است تا با مانیان خودرو، اهداف خود را جلو ببرد.

قبل از پرداختن به سایر جزئیات، بهتر است تا به شباهت مکث موتور و مانیان خودرو بپردازیم. این‌طور که معلوم است، هردو، بال آسیایی و بهتر است بگوئیم که بال چینی ساز برندهای مادرشان یعنی ماموت خودرو و و پرشیا خودرو هستند.

اما امروز قصد داریم تا برای اولین بار، اطلاعاتی را به شما مخاطبان عزیز در رابطه با محصول جدید شرکت مانیان خودرو یعنی سوئیست DX7 ارائه دهیم. در همین ابتدا، باید بگوئیم که مشابه اقدامی که دیار خودرو در تجاری سازی DX3 برای بازار ایران انجام داده بود، مانیان خودرو هم انجام داده است. یعنی قرار است تا DX7 با نام MX7 در کشورمان عرضه شود. اقدامی که واقعا عجیب بوده و ما را یاد نام محصولات مزدا می‌اندازد!

براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، گویا شرکت مانیان خودرو قصد دارد تا خودرو MX7 را در دو تیپ عرضه کند.

براساس تصاویر مذکور، اولین نسخه های سوئیست MX7 با دو تیپ فلگشیپ و دیستینگویشد ((دیستینگویشت) ( 😐 ))، برای اخذ مجوزها و پشت سر گذاشتن برخی تست های فنی و تطبیقی وارد کشور شده‌اند. تیپ فلگشیپ فول‌تر از تیپ دوم بوده و گران‌تر است.

لازم به ذکر است که هیچ‌گاه نباید انتظار داشت با تبدیل ارزی اعداد نوشته شده در تصاویر، خودروها با همین قیمت در کشورمان عرضه شوند. زیرا در همان ابتدای بسم الله واردات، باتوجه به اعلام گمرک، حدود 55 درصد عوارض و حقوق واردات به MX7 تخصیص می‌یابد. علاوه بر این‌ها، هزینه کشتیرانی، هزینه ترخیص و انبار داری و صدها هزینه دیگر بر خودرو افزوده می‌شود. اما این‌طور که برآورد می‌شود، قیمت این خودرو در بازار ایران بالای یک میلیارد تومان خواهد بود.

به نظر شما، آیا شرکت مانیان خودرو با محصولات جدید خود در چهارمین نمایشگاه بین المللی (چینی) تهران واقع در شهر آفتاب، شرکت خواهد کرد؟!

مشخصات سوئیست MX7) DX7)

سوئیست MX7 قرار است تا مانند برخی بازارهای جهانی، در هر دو تیپ به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با کد 4A95TD مجهز شوند. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر توانایی تولید حداکثر 197 اسب بخار، قدرت و 285 نیوتن متر، گشتاور را دارد. پیشرانه ای که باتوجه به حجم کم اش، خروجی بسیار خوبی داشته و احتمالا هم با بنزین ایران، باید مهندسان سوئیست قدرت خروجی آن را محدودتر کنند!

این خودرو از نظر ابعاد و اندازه اندازه بدنه در طول ، عرض و ارتفاع به‌ ترتیب 4570 و 1905، 1720 میلی متر است و فاصله محوری آن نیز به 2700 میلی متر می‌رسد.

اما این خودرو در تیپ های فول، از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی بهره میبرد. یکی از این امکانات، سیستم اتوپارک است که تابحال در خودروهای چینی موجود در بازار ایران، ندیده بودیم. اما به طور کل، از امکانات مهم سوئیست DX7 می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سیستم اتوپارک
  • رادارهای هشدار خروج از خط (بین خطوط) و نقاط کور
  • سیستم کنترل سرعت در سراشیبی
  • سامانه استارت/استاپ انجین
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • سر دنده الکتریکی
  • مانیتور و مولتی مدیا همراه با دوربین 360 درجه
  • سقف پانورامیک
  • ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد
  • تهویه مطبوع اتوماتیک (احتمالا دو کاناله)
  • سیستم ویس کامند
  • جک برقی صندوق عقب
  • کلاستر یا پشت آمپر دیجیتالی
  • باز و بستن آیینه های جانبی به صورت برقی
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. تو رو خدا کنار چینی ها از برندهای باسابقه و معتبر جهانی هم جنس وارد کنید.حالمون داره از این همه ماشین چینی بهم میخوره دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا