Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فورد اکواتور اسپرت، کراس‌اوور کامپکتی برای بازار چین

فورد در اواخر سال 2021 در نمایشگاه خودروی گوانگژو کراس‌اوور جدیدی بنام اکواتور اسپرت را برای بازار چین معرفی کرد و حالا این خودرو که قرار است از اسفندماه در بازار این کشور عرضه شود، به نمایندگی‌های فورد در چین رسیده است. همان‌طور که گفته شد، این خودرو فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و هیچ برنامه‌ای برای عرضه آن در دیگر بازارها وجود ندارد. اکواتور اسپرت در چین توسط جوینت ونچر طولانی‌مدت جیانگ‌لینگ-فورد (به‌طور مخفف JMC) تولید می‌شود.

اکواتور اسپرت طراحی زیبا و بروزی دارد اما کراس‌اوور خیلی هیجان‌انگیزی نیست. به‌طورکلی این خودرو در طراحی بیرونی بسیار شبیه نسخه‌ای کوچک شده از شاسی‌بلند بزرگ‌تر اکواتور به نظر می‌رسد که آن‌هم فقط در چین عرضه می‌شود. جسورانه‌ترین ویژگی‌های طراحی اکواتور اسپرت را می‌توان چراغ‌های دوقسمتی جلو با دی‌لایت‌های باریک در بالا و چراغ‌های عقب افقی با گرافیک جالب دانست. این کراس‌اوور آمریکایی 4,630 میلی‌متر طول، 1,935 میلی‌متر عرض و 1,706 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,726 میلی‌متر است.

طراحی داخلی اکواتور اسپرت جذاب‌تر از بیرون آن به نظر می‌رسد. اینجا نمای زیبایی دارد که دو نمایشگر 12.3 اینچی چسبیده به هم یکی برای صفحه آمپر دیجیتالی و دیگری برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از ویژگی‌های اصلی آن هستند. این خودرو به پکیج کمک‌راننده هوشمند Co-Pilot 360 فورد و سیستم هوشمند TAI3.0 هم مجهز است که دومی اساساً سیستمی اتصالی شامل برنامه‌هایی مثل ناوبری، وای فای و به‌روزرسانی از راه دور می‌شود.

اکواتور اسپرت تنها با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه می‌شود که 170 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه جدیدی است که به‌طور مشترک توسط فورد و JMC توسعه پیدا کرده و اکواتور اسپرت اولین خودرویی است که به آن مجهز می‌شود. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. به گفته فورد، این کراس‌اوور کامپکت می‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. گفته شده بعداً یک نسخه پلاگین‌هیبریدی هم برای اکواتور ارائه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.