مکمل بنزین
گوناگونخبر

برد تمام الکتریکی فراتر از انتظار رنجروور هیبریدی جدید

لندروور اعلام کرده است که نسخه پلاگین‌هیبریدی رنجروور جدید می‌تواند بجای 100 کیلومتری که در زمان معرفی در سال گذشته اعلام شد تا 113 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این تخمین طبق معیارهای آزمایشی WLTP زده شده و لندروور انتظار دارد این عدد در دنیای واقعی به 88 کیلومتر تبدیل شود. درمجموع، این افزایشی 13 درصدی نسبت به انتظارات اولیه داشته است و به گفته لندروور به خریداران امکان می‌دهد تا 75 درصد از ترددهای خود را بدون نیاز به بنزین و صرفاً با استفاده از شارژ باطری‌ها انجام دهند.

همچنین زمانی که شارژ باطری‌ها خالی شود نیز می‌توان آن‌ها را به‌سرعت شارژ کرد زیرا رنجروور جدید یکی از معدود خودروهای پلاگین‌هیبریدی بازار است که از قابلیت شارژ سریع 50 کیلوواتی بهره می‌برد. به لطف این ویژگی می‌توان در کمتر از یک ساعت تا 80 درصد از باطری‌ها را شارژ کرد. به گفته لندروور، این قابلیت، رنجروور جدید را به یکی از سریع شارژترین خودروهای پلاگین‌هیبریدی بازار تبدیل می‌کند.

رنجروور پلاگین‌هیبریدی در دو مدل P440e و P510e ارائه می‌شود که به ترتیب 440 و 510 اسب بخار قدرت دارند. قوای محرکه هردو مدل از یک موتور الکتریکی 105 کیلوواتی و پکیج باطری 38 کیلووات ساعتی در کنار یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی تشکیل شده است. نسخه قوی‌تر ظرف تنها 5.3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رنجروور جدید علاوه بر این دو نسخه پلاگین‌هیبریدی با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های درون‌سوز شامل بنزینی و دیزلی و همین‌طور یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت ب‌ام‌و با 530 اسب بخار قدرت هم عرضه می‌شود. همچنین انتظار می‌رود در سال 2024 یک نسخه تمام الکتریکی هم به بازار عرضه شود. به گفته رنجروور از زمان معرفی نسل جدید رنجروور در اکتبر 2021 تاکنون پیکربندی آنلاین آن بیش از 2 میلیون بار استفاده شده است.

نیک کالینز مدیر برنامه‌های خودرویی جگوار لندروور می‌گوید:

رنجروور جدید جذاب‌ترین، ظریف‌ترین و تواناترین شاسی‌بلند لوکس دنیاست. قوای محرکه کم‌مصرف و پلاگین‌هیبریدی ما تجربه رانندگی رنجروور را بالا برده‌اند و توازنی عالی بین عملکرد، آرامش و راندمان ایجاد کرده‌اند. این پیشرانه‌ها به مالکان اجازه می‌دهند تا ۱۱۳ کیلومتر را بدون نیاز به پیشرانه درون‌سوز حرکت کنند

در حال حاضر نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی رنجروور جدید در بریتانیا قابل خریداری هستند. قیمت نسخه P400e از 103,485 پوند آغاز شده که این رقم در نسخه پرچم‌دار SV به 146,200 تا 173,200 پوند می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا