مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

پژو 206 تیپ 3 با امکانات جدید و موتور هشت سوپاپ، بزودی وارد بازار می‌شود!

آذرماه سال گذشته بود که در حاشیه بازدید و رونمایی وزیر سابق صمت از نام نهایی پروژه K132 در مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی ایران خودرو، تصاویر دو محصول جدید این شرکت، یعنی پژو 207i مولتی کالر و پژو 206 سقف شیشه ای منتشر شد! البته نمی‌توان گفت که جدید هستن و همان کلمه ارتقاء هم برای آنان زیاد است! اما موضوع اصلی امروزمان، پژو 206 سقف شیشه‌ایست که اکنون ایران خودرو قصد دارد تا آن را تحت عنوان تیپ 3، در آینده ای نزدیک به فروش برساند.

این‌طور که ایران خودرو بیان نموده، به منظور پاسخ‌گویی به نیاز بازار و توجه به سلیقه قشر جوان کشور، تولید آزمایشی ۲۰۶ تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای آغاز شده است. دخیل محمدی‌فر به عنوان مدیر پروژه پلتفرم ۲۰۶ در این باره گفت: محصول ۲۰۶ تیپ ۳ (مجهز به سقف شیشه‌ای) آماده تولید و عرضه به بازار است و با اخذ مجوزهای لازم به مشتریان تحویل خواهد شد. وی افزود: تاکنون چندین نمونه از این محصول تولید شده و بزودی هم تیراژ آن، افزایش خواهد یافت.
محمدی‌فر تصریح کرد: توسعه محصولات جدید بر پایه فناوری و نیازهای روز مشتریان، امری ضروری برای هرخودروساز است. گروه صنعتی ایران‌ خودرو در سال جاری محصولات مختلف به‌روز شده و یا جدید را به بازار عرضه کرده و یا در آستانه ورود به بازار دارد که نشان‌دهنده عزم راسخ این خودروساز در اتکا به خودکفایی در مسیر توسعه و پیشرفت و ارتقای سطح کیفی محصولات خود است.
مدیر پروژه پلتفرم ۲۰۶ مهم‌ترین امکانات رفاهی ۲۰۶ تیپ ۳ را سقف شیشه ای، سیستم اتوماتیک تهویه هوا، آیینه‌های جانبی برقی و شیشه بالابرهای برقی درهای عقب عنوان کرد.

باتوجه به انتشار این خبر توسط ایران خودرو، میتوان فهمید که مدیرعامل جدید این خودروسازی یعنی جناب آقای خطیبی، روندی مانند گذشته را در پیش گرفته و قصد ندارد تا با مدیریتش، برند و لوگو پژو را محصولاتی که بدون حضور پژو در ایران تولید می‌شود، حذف کند.

ایران خودرو خودرویی به نام رانا پلاس را در اختیار دارد که در اصل نسخه سدان همان پژو 206 است. این شرکت میتواند تا نسخه هاچبک رانا پلاس را هم براساس پژو 206 طراحی و به مرحله تولید برساند.

متاسفانه باید گفت که شعار برای افزایش سطح عِرق ملی زیاد است؛ اما عمل کننده ای زیاد پیدا نمی‌شود…

مشخصات پژو 206 تیپ 3

پژو 206 در برخی مدلها مانند تیپ 2 و 3 مجهز به یک موتور TU3-A هشت سوپاپه است که با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید نهایی 75 اسب بخار، قدرت و 118 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌توان گفت که پژو 206 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر 14.1 ثانیه را براساس اعلام ایران خودرو دارد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 170 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

طبق آخرین بروزرسانی ها، مصرف سوخت پژو 206 تیپ 2 در هر صد کیلومتر مسیر داخل شهری برابر با 8.9 لیتر و در مسیرهای خارج شهری هم، مصرف این خودرو برابر با 5 لیتر بنزین بوده که درنهایت، مصرف ترکیبی خودرو مذکور حدود 6.4 لیتر بنزین است. لازم به ذکر بوده که گنجایش باک این خودرو برابر با 50 لیتر است.

از امکانات مهم تیپ 3 این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ترمزهای ABS، EBD و EBA
  • سقف شیشه ای (جدید)
  • تنظیم برقی زوایای آیینه های جانبی (جدید)
  • ایربگ های ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • تهویه مطبوع به صورت اتوماتیک (جدید)
  • شیشه بالابرهای برقی درب های جلو و درب های عقب (جدید)
  • رادیو پخش
  • روکش پارچه ای صندلی ها
  • سیستم ایموبلایزر همراه با قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم کنترل بخار بنزین
  • سیستم روشنایی ترک خودرو (FOLLOW ME TO HOME)
  • فرمان هیدرولیک
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. اون وقت یه عده بی همه چیز میان الکی شاهین رو‌میکوبن. تازه شاهین صد و هفتاد و هشت نیوتن متر گشتاور تولید میکنه

  2. اگه بخوام موتور tu3 سوپاپ زن و پراستهلاک هشت سوپاپه رو بخرم انتخاب من قطعا تیبا ۲ است که لااقل کم استهلاک تره

  3. تا وقتیکه از آزادی انتخاب خودرو محرومین و محکوم به استفاده از خودروهای ناایمن و رده خارج داخلی هستیم همینه،حالاکه کشورهای دنیا دارن رو میارن به خودروهای برقی پیشرفته و حتی هایبرید ما تازه شروع کردیم به تولید ۲۰۶فسیل اونم با هشت سوپاپ منسوخ

  4. جالبه میان میگن نمی صرفه ۲۰۶ تیپ ۲، اونوقت اون رو میخوان توقف تولید کنن.
    بعد میان تیپ ۳ میسازن شاید بصرفه

  5. واقعا مسولین ایران خودرو و سایپا و کشور باید خجالت بکشند که ماشین 30میلیونی شده 350 میلیون همه آنها باید از خجالت بمیرند اگر مملکت بی صاحب هم بود به اینجا نمی‌رسید

  6. میدونید این چند سال اخیر چرا اینکارو میکنن یه چرخه ساختن اول بازارو تشنه میکنن تا جایی که جا داره قیمتو ببرن بازار ازاد بالا بعد مجوز افزایش قیمت بگیرن بعد که دیگه زورشون نچربید میزنن تو کار اینه برقی سقف شیشه ای کولر اتومات تا اینجوری یه تفاوت قیمت بزنن به نسبت معمولیش تا خووووب بچاپن مردم بی گناه رو هر که موافق بکوبه لایکو

  7. همه اش آشغالها بدرد نخورندکه میدن توبازاراشغال ایرانی

  8. هیچ وقت این حجم از کاربرد واژه آشغال به جای معنای اصلی آن که به استعاره از محصول بی کیفیت بکار می رود را در ادبیاتمون ندیده بودم که ملاحظه گردید.

  9. روزبه روز به جایه پیشرفت پسرفت میکنیم. ماشین هاشون هر روز اشغالتر میشه. خدا لعنتشون کنه. موتور بی دردسر تیوفایو حذف میکنن موتور واشری میارن مردم بیچاره همیشه کابوس واشر زدن داشته باشن.هرچی جلو میریم ایران خودرو ماشین هاش اشغالتر میشه. متاسفانه هیچ دلسوزی هم رسیدگی نمیکنه.

  10. روزبه روز به جایه پیشرفت پسرفت میکنیم. ماشین هاشون هر روز اشغالتر میشه. خدا لعنتشون کنه. موتور بی دردسر تیوفایو حذف میکنن موتور واشری میارن مردم بیچاره همیشه کابوس واشر زدن داشته باشن.هرچی جلو میریم ایران خودرو ماشین هاش اشغالتر میشه. متاسفانه هیچ دلسوزی هم رسیدگی نمیکنه.

  11. بازهم انقلابی دیگردرصنعت خودرو به دست توانمندمدیران ایران زباله..

  12. بازهم انقلابی دیگردرصنعت خودرو به دست توانمندمدیران ایران زباله..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا