مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد F150 الکتریکی می‌تواند تا سه روز برق خانه را تأمین کند!

نسخه الکتریکی فورد F150 که لایتنینگ نام دارد و سال گذشته رونمایی شد، با تقاضای بسیار زیادی مواجه شده است تا جایی که فورد مجبور شد پیش‌فروش آن را متوقف کند زیرا درخواست‌های خرید زودتر از حد انتظار به حداکثر ظرفیت تولید رسیده است. حال نیز فورد اعلام کرده است که برای کمک به خریداران لایتنینگ در انتقال انرژی با شرکت Sunrun همکاری خواهد کرد. در زمان معرفی F150 لایتنینگ فورد اعلام کرد که این پیکاپ می‌تواند برق خانه را تأمین کند و حالا میدانیم که Sunrun برای این کار سیستمی را با همکاری فورد توسعه خواهد داد.

باطری‌های نسخه دوربرد F150 لایتنینگ حداکثر ظرفیت 131 کیلووات ساعتی دارند و به گفته فورد می‌توانند به‌طور کامل برق یک خانه متوسط را به مدت سه روز و یا حتی به مدت 10 روز در صورت همراهی انرژی خورشیدی یا جیره‌بندی انرژی تأمین کند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک سال پیش این پیکاپ در تگزاس عرضه و خریداری شده بود، در طوفانی که شبکه برق را تخریب کرد می‌توانست مشکل قطعی برق مالکین خود را حل کند.

همچنین به گفته فورد، در F150 لایتنینگ سیستم تأمین برق خانه و نرم‌افزار Backup Power با هماهنگی کامل باهم کار خواهند کرد. این یعنی اگر پیکاپ در خانه در حال شارژ باشد و برق قطع شود، می‌تواند از طریق جایگاه شارژ 80 آمپری فورد که همراه با تمام مدل‌های F150 لایتنینگ دوربرد ارائه می‌شود، فوراً برق خانه را تأمین کند. هنگامی‌که برق دوباره وصل شود نیز سیستم به‌طور خودکار پیکاپ را روی حالت شارژ بازمی‌گرداند. این ویژگی اما حتی از این هم می‌تواند پیشرفته‌تر شود زیرا فورد قصد دارد سیستم تأمین برق لایتنینگ را طوری تنظیم کند که به‌طور خودکار در مواقعی که نرخ مصرف برق گران‌تر است، برق خانه را تأمین کند.

این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه برق مالکین خواهد شد. حتی برخی گفته‌اند که این پیکاپ الکتریکی راه‌حل بهتری نسبت به خریداری یک ژنراتور معمولی خواهد بود. علاوه بر این، لایتنینگ می‌تواند خودروهای الکتریکی دیگر را هم شار کند. تولید فورد F150 لایتنینگ از بهار آینده آغاز و با قیمت پایه 41,670 دلار به بازار عرضه خواهد شد. البته کسانی که خواهان نسخه دوربرد با باطری‌های 131 کیلووات ساعتی هستند باید سراغ تیپ XLT با قیمت پایه 54,670 دلار بروند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قیمتش خیلی خوبه ، سایپا تیبا 2 برقی تولید میکنه 40 هزار دلار ، فورد هم این ابرغول رو با هزاران برابر امکانات و طراحی و باطری بهتر تولید میکنه 40 هزار تا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا