مکمل بنزین
خبر

فیس‌لیفت بی‌ام‌و سری 8 با مدل 2023 معرفی شد

ب‌ام‌و سری 8 در سال 2018 وارد بازار شد و حالا سازنده آلمانی آن را برای مدل 2023 به‌روزرسانی کرده است. این یک به‌روزرسانی جزئی است که در کل خانواده سری 8 شامل کوپه، کابریولت، گرن کوپه و M8 اعمال شده است؛ بنابراین نباید انتظار تغییرات زیادی را داشت ولی بااین‌حال برخی اقداماتی که ب‌ام‌و روی سری 8 مدل 2023 انجام داده مطمئناً قابل‌توجه خواهند بود.

مهم‌ترین تغییر بیرونی این خودرو تجهیز به جلوپنجره نورانی با طرح داخلی جدید U شکل است. هنگام باز کردن قفل درها یا خود درها این جلوپنجره روشن می‌شود. البته رانده می‌تواند به‌طور دستی این ویژگی را خاموش کند. دیگر تغییرات ظاهری سری 8 جدید اما بسیار جزئی بوده و صرفاً شامل اصلاح ورودی‌های هوا، ارائه پنج رنگ بیرونی جدید و دو طرح رینگ جدید می‌شود.

مدل M850i اما چند تغییر دیگر را هم تجربه کرده است که شامل تجهیز به آینه‌های جانبی آئرودینامیک M و ارائه پکیج سفارشی M اسپرت با کالیپرهای ترمز مشکی‌رنگ، جلوپنجره مشکی‌رنگ، اسپویلر مشکی‌رنگ و چراغ‌های جلوی دودی می‌شود. علاوه بر این، روی کاپوت، صندوق‌عقب و رینگ‌های M850i نیز لوگوی کلاسیک ب‌ام‌و موتور اسپرت نقش بسته است؛ که به پنجاه‌سالگی ب‌ام‌و M اشاره دارد. به گفته ب‌ام‌و، این لوگو یادآور اولین لوگویی است که ب‌ام‌و در سال 1973 در خودروهای مسابقه‌ای خود استفاده کرد.

در داخل سری 8 مدل 2023 نیز بزرگ‌ترین به‌روزرسانی ارائه صفحه آمپر دیجیتالی بزرگ‌تر 12.3 اینچی بجای نمونه 10.25 اینچی قبلی است اما غیر از این، تغییر دیگری در اینجا صورت نگرفته است. یکی از تغییرات مهم خانواده سری 8 مدل 2023 اما حذف مدل M8 معمولی است که این یعنی حالا فقط M8 کامپتیشن ارائه خواهد شد. این نسخه قدرتمند هم از همان تغییرات برادران ضعیف‌تر خود برخوردار شده با این تفاوت که همان جلوپنجره قدیمی را حفظ کرده است.

برای M8 کامپتیشن همچنین صندلی‌های اسپرت کربنی M هم به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود که از تنظیم برقی، گرم‌کن و نشان چراغ‌دار M8 در پشت‌سری‌ها برخوردار هستند. در تودوزی این کوپه اسپرت نیز تغییراتی صورت گرفته و حالا در داشبورد و بخش بالایی رو دری‌ها از آلکانترا استفاده شده است. زیر کاپوت اما شاهد هیچ تغییری نیستیم که این یعنی در اینجا همچنان همان پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم xDrive به هر چهارچرخ منتقل می‌شود تا M8 کامپتیشن را ظرف 3 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.

تولید ب‌ام‌و سری 8 جدید از اسفند در ایالات‌متحده آغاز می‌شود و قیمت پایه آن نسبت به قبل از فیس‌لیفت تغییری نکرده است. این یعنی قیمت سری 8 کوپه و گرن کوپه از 85 هزار دلار و قیمت نسخه کانورتیبل از 94,400 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا