مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا موهاوی مدل 2023 با لوگوی جدید معرفی شد

شاسی‌بلند موهاوی شاید در ظاهر نشان ندهد اما از لحاظ فنی قدیمی‌ترین محصول کیا محسوب می‌شود که هنوز تولید می‌شود. این خودرو برای اولین بار در سال 2008 به بازار آمد و در ایالات‌متحده هم با نام بورگو عرضه شد. موهاوی به دلیل فروش پایین چند سال بعد از بازار ایالات‌متحده حذف شد اما در دیگر بازارها مثل کره جنوبی همچنان به فروش رسید. موهاوی در سال 2016 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد و سپس در سال 2019 داخل و خارج آن بر پایه کانسپت Masterpiece کاملاً بازطراحی شد.

حال نیز این شاسی‌بلند میان سایز برای مدل 2023 چند به‌روزرسانی جزئی را تجربه کرده و به لوگوی جدید کیا هم مجهز شده است. این در حالی است که موهاوی تا پیش‌ازاین در بازار داخلی کره با لوگوی متمایزی عرضه می‌شد که با لوگوی دیگر محصولات کیا متفاوت بود. حال اما روی جلوپنجره موهاوی مدل 2023 لوگوی جدید کیا قرار گرفته که با دیگر محصولات این شرکت مشترک است.

موهاوی که کمی کوچک‌تر از تلوراید اما بزرگ‌تر از سورنتو است، سرسخت‌ترین شاسی‌بلند کیا محسوب می‌شود زیرا روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده است. برای مدل 2023، مهندسان کیا تغییراتی را در شاسی و سیستم تعلیق موهاوی ایجاد کرده‌اند تا با کاهش لرزش‌های داخل خودرو، سواری راحت‌تری را فراهم کند. علاوه بر این، موهاوی حالا به پنجره‌های دوجداره هم مجهز شده که کابین را ساکت‌تر خواهد کرد. یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های این خودرو برای مدل 2023 تجهیز به ترمز چند برخوردی به‌صورت استاندارد است که در هنگام تصادف به‌منظور جلوگیری از برخورد دوم پس از ضربه اول، به‌طور خودکار ترمزها را فعال می‌کند.

برای نمای بیرونی موهاوی هم کیا تریم مشکی براق جدیدی را ارائه کرده که در قسمت‌هایی مثل قاب جلوپنجره و رینگ‌ها دیده می‌شود. برای مطابقت با مقررات آلایندگی محلی که از امسال در کره جنوبی اجرا شده است، موهاوی مدل 2023 در نسخه دیزلی به دستگاه جدیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مجهز شده است. قیمت کیا موهاوی مدل 2023 در نسخه پایه از معادل 41,100 دلار آغاز شده و در تیپ بالا رده گراویتی به 49 هزار دلار می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا