مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاتحلیلیخبر

نسخه‌های آزمایشی بایک X35، محصول جدید دیار خودرو روانه ایران شد!

براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، می‌توان گفت که دیار خودرو بواسطه شرکت جوینت ونچری اش، یعنی سانیار موتور پارسیان، برنامه‌های بسیاری را برای سال آینده تدوین کرده است. از برخی محصولات بایک و سوئست گرفته، تا شرکت کیتون که اتفاقا برای اولین بار، توسط رسانه چرخان در روزهای گذشته اطلاع رسانی شد.

اما اکنون هم براساس اطلاعات جدید، می‌توان فهمید که گویا شرکت دیار خودرو در حال تدارک دیدن، جهت عرضه محصولی جدید از برند بایک چین است. این خودرو که کراس اووری کوچک بوده، X35 نام داشته و احتمالا هم اولین نمونه های اصطلاحا آزمایشی (تستی) آن وارد کشور شده است.

البته شرکت دیار خودرو برنامه عرضه سایر محصولات را هم از این برند داشته که بزودی از طریق سایت چرخان اعلام خواهد شد.

مشخصات بایک X35

بایک X35 را نمیتوان کراس اووری بزرگ دانست. زیرا ابعادی در اندازه خودروهایی چون چانگان CS35 و ام وی ام X22 پرو داشته و عملا یک مینی کراس اوور است. در رابطه با بحث طراحی این خودرو، باید گفت که با محصولی به نسبت زیبا ولی کپی کاری شده، روبرو هستیم. به جز نمای جلو X35 که نشان دهنده سبک طراحی آن بوده، اما در بقیه نقاط، شاهد کپی کاری و یا شاید بهتر است بگوییم که شاهد الهام گیری هستیم؛ مخصوصا در قسمت عقب و کابین. البته در این وضعیت بد تحریمی، دیگر مونتاژکارانمان به این مباحث نپرداخته و تنها به دنبال محصولی هستند که مونتاژش کنند. قیمت گذاری را هم چه کسی انجام داده و کی گرفته…

در رابطه با پیشرانه هم باید باز اظهار تاسف کرده و گفت که این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی می‌باشد. پیشرانه ای که توانایی تولید 116 اسب بخار، قدرت و 148 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در حقیقت این پیشرانه گرچه که از هیکل ایکس35 برخواهد آمد، ولی دیگر انتظار نداریم که مالکان آینده این خودرو و امثالهم، آن را سلطان و یا پادشاه قلمداد کنند! البته باز هم باید گفت که در مقایسه با خودرویی چون فردا SX5، شتاب بایک X35 باتوجه به ابعادش، بسیار بهتر خواهد بود…

لازم به ذکر بوده که این خودرو در بازارهای جهانی با دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک اتوماتیک عرضه می‌شود. در رابطه با مبحث آپشن و امکانات رفاهی و ایمنی هم باید گفت که بایک ایکس35 در قیاس با ام وی ام x22 پرو بازار ایران، در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. بطوریکه مواردی چون سقف پانورامیک، کلاستر دیجیتالی، باز و بسته کردن آینه‌های جانبی به صورت تاشو برقی، گرمکن صندلی راننده و… را بیش‌تر از ایکس22 پرو دارد.

اما به طور کلی، از امکانات رفاهی و ایمنی مهم بایک X35، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ترمز پارک برقی
  • مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با دوربین دید عقب
  • تریم چرم و پارچه صندلی ها
  • فرمان D-CUT همراه با غربلیک چرمی
  • سیستم کروز کنترل
  • باز و بسته کردن آینه های جانبی به صورت تاشو برقی
  • سقف پانورامیک
  • تهویه مطبوع الکتریکی
  • دوربین 360 درجه
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • سنسورهای هشدار دهنده کم و زیاد شدن فشار باد تایرها (TPMS)
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • سیستم های ترمز ABS، EBD، EBA و…
  • فرمان برقی
  • و…
بایک X35

دیار خودرو در این چند سال، شکست‌های بسیاری را متحمل شده است. در اوایل امسال، روزنه‌های امیدی از این شرکت به گوش می‌رسید و یکی از آن‌ها، آغاز سوئیست DX3 بود. اما باز هم شرایط دیار خودرو انقدر مطلوب نبوده که بتوان از ادامه تولید آن، مطمئن بود؛ ولی باتوجه به اخبار موثقی که بدستمان رسیده، می‌توان گفت که انشاءالله سال 1401 برای این شرکت، بسیار خوب و درخشان خواهد بود. در رابطه با خودرو بایک X35 هم باید گفت که براساس اعلام منابع گمرکی، قیمت این خودرو حدود 22 هزار یورو اعلام شده است. پس می‌توان احتمال داد که دیار خودرو قصد دارد تا نمونه های فول این خودرو را وارد بازار کشورمان کند.

گالری تصاویر بایک X35 (نسخه نیمه فول)

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. این قد و قواره با این موتور ؟؟؟؟!!!!! خلاصه چینی ها دارن تمام تلاششون رو انجام میدن که جنس بی کیفیت های خودشون رو تا لحظه اخر روانه ایران کنن با قیمت های نجومی و حالشو ببرن ….

  2. نه اینکه ماشین های تولید ایران خیلی عالی هستن .من ماشین چینی داشتم عالی بود .توی جاده یه نظری کن ببین یدک کش ها بیشتر چه ماشین هایی را یدک میکنن ؟(ایرانی)

  3. ایول واقعا هم اینجوریه جلو تعمیرگاه ها پر سمند پرشیا ۴۰۵ اونم ایرانی نیست برا فرانسه هستش ماشینی که۵۰ سال تولید بشه و ۱۵،۲۰ سال از ناچاری نداری قدر خرید پایین ازش استفاده کنی بیشتر از این نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا