مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

پژو 206 تیپ 3 با موتور هشت سوپاپ و سقف شیشه‌ای، درحال تردد در خیابان‌های تهران دیده شد!

هفته گذشته بود که گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه تیپ جدید پژو 206 هاچ‌بک خبر داد. این نسخه که تیپ 3 نام دارد، قرار است تا با افزوده شدن ویژگی‌هایی چون سقف شیشه‌ای، سیستم اتوماتیک تهویه هوا، آیینه‌های جانبی برقی، شیشه بالابرهای برقی درهای عقب و… نسبت به تیپ 2 بدست مشتریان برسد.

در همین راستا، به تازگی برخی مخاطبین پایگاه خبری چرخان، تصاویری از تردد پژو 206 تیپ 3 ایرانیزه را به این رسانه ارسال نموده اند. این‌طور که به نظر می‌رسد، گویا ایران خودرو در حال کسب مجوزهای رسمی بوده و با تردد تسخه تولید آزمایشی این خودرو، سعی دارد تا برخی مشکلات پیش آمده را حل کند.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که برند مادر (پژو فرانسه) تاکنون اعتراضی مبنی بر عرضه خودروها با لوگو این برند توسط ایران خودرو، حداقل به صورت رسانه ای شده، نداشته است. پس به سادگی می‌توان نتیجه گرفت که همچنان ایران خودرو و پژو برخی ارتباطاتی با هم دارند.

البته پایگاه خبری چرخان همواره بر این نکته پافشاری میکند تا در روزگاری که ایران خودرو توانایی تولید پژو 206 تیپ 2 را با داخلی سازی 92 درصدی دارد، چرا این محصول را حداقل با تغییری اندک در مبحث دیزاین، با لوگو خود تولید نکند؟! آیا منفعتی در این کار هست که مدیران بزرگترین خودروساز خاورمیانه (البته فعلا) همچنان برخی خودروهایشان را با لوگو پژو تولید می‌کنند؟!

مشخصات پژو 206 تیپ 3

پژو 206 در برخی مدلها مانند تیپ 2 و 3 مجهز به یک موتور TU3-A هشت سوپاپه است که با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید نهایی 75 اسب بخار، قدرت و 118 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌توان گفت که پژو 206 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر 14.1 ثانیه را براساس اعلام ایران خودرو دارد و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 170 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

طبق آخرین بروزرسانی ها، مصرف سوخت پژو 206 تیپ 2 در هر صد کیلومتر مسیر داخل شهری برابر با 8.9 لیتر و در مسیرهای خارج شهری هم، مصرف این خودرو برابر با 5 لیتر بنزین بوده که درنهایت، مصرف ترکیبی خودرو مذکور حدود 6.4 لیتر بنزین است. لازم به ذکر بوده که گنجایش باک این خودرو برابر با 50 لیتر است.

از امکانات مهم تیپ 3 این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ترمزهای ABS، EBD و EBA
  • سقف شیشه‌ای
  • تنظیم برقی زوایای آیینه های جانبی
  • ایربگ‌های ایمنی راننده و سرنشین جلو
  • تهویه مطبوع به صورت اتوماتیک
  • شیشه بالابرهای برقی درب‌های جلو و درب های عقب
  • رادیو پخش 🙁
  • روکش پارچه‌ای صندلی‌ها 🙁
  • سیستم ایموبلایزر همراه با قفل مرکزی با ریموت
  • سیستم کنترل بخار بنزین
  • سیستم روشنایی ترک خودرو (FOLLOW ME TO HOME)
  • فرمان هیدرولیک 🙁
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. بدون شک کوییک و تیبا۲ ازین بهترن.حداقلش اینه که تکلیفمون روشنه سایپا لگن سواریم نه اسما پژو و شیرنشان اما رسما یه چینی درجه ۴!!

  2. سلام و درود!
    ارابه ی مرگی دیگر با تولید وطنی!
    یاعلی

  3. اقا این اسباب بازیها را جمع کنید، همه چیزهایی که اپشن گفته میشه با کیفت بهتر روهای قدیمیتر وجود دارد.
    یک طرح جدید ارائه دهید معلوم بشه یک کاری انجام میشه

  4. جمع کنید این بساط رو،یه مشت مهندس بی سواد طرح میدن همون، خودرورایه چیزی ازش برمیدارین یایه پیچ اضاف میکنیین میگین رونمایی شد ،حیف ازاون برند پژو که دست شماها افتاده

  5. تازمانیکه انحصار است هرروزبدتر از دیروز خواهد شد باید فکراساسی کرد وخودرا به کوچه علیچپ نزد تابحال فقط وفقط بفکر جیب خود بودند نه ایمنی وکیفیت انشاالله منبعد فرجی برسد اگر جناب وزیربامردم ومردمی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا