مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند الکتریکی زیبای لکسوس

قبل از این‌که سال ۲۰۲۱ به انتها برسد، تویوتا و لکسوس، محصولاتی را به نمایش گذاشتند که نشان از برنامه‌ آن‌ها برای آینده برقیشان داشت. هیچ‌یک از این برندها اطلاعات زیادی را در مورد این محصولات ارائه نکرده‌اند اما آن‌ها مجموعه‌ای از نمونه‌های اولیه را به‌نمایش گذاشتند که نشان از قصد آن‌ها برای هدف قرار دادن بخش‌های متنوعی از بازار هستند، اگر‌چه با تنوعی که لکسوس در محصولاتش داشت، آینده برقی جذاب‌تری را برای خود در‌نظر گرفته است. اما باید توجه داشت که بخش زیادی از در‌آمد لکسوس، مانند گذشته، مربوط به کراس‌اورها خواهد بود.
بر طبق اطلاعات، لکسوس قرار است امسال، از خودروی RZ 450e خود رونمایی کند، اما این تنها شاسی‌بلند الکترکیش نخواهد بود. با‌توجه به عکس‌هایی که توسط لکسوس منتشر شده است باید منتظر یک اس‌یو‌وی الکتریکی باشیم که از‌نظر سلسله مراتب، احتمالا در جایگاهی بالاتر از RZ 450e قرار می‌گیرد.
این خودرو یکی از ۷ خودرویی است که لکسوس در دسامبر سال گذشته به‌نمایش گذاشته بود و با توجه به عدم انتشار اطلاعات، تعیین اندازه آن کمی مشکل است. این محصول لکسوس، از همان جلو‌پنجره جدید محصولات این شرکت استفاده می‌کند که در دیگر محصولات الکتریکی آن هم دیده می‌شد. طراحی جلوی خودرو شباهت زیادی به دیگر محصولات این شرکت دارد و به‌همین‌دلیل کاملا آشنا به‌نظر می‌رسد.
اما در عقب، با طراحی به‌دور از شلوغی، دارای چین‌های هواکش بر‌روی سپر عقب و چراغ‌های عقب نواری، است که به‌نظر می‌رسد تا اطراف گلگیرهای عقب و روی لاستیک‌ها کشیده شده است. با این نوع طراحی، این خودرو، یک اس‌یو‌وی جذاب است، اگر‌چه ممکن است این شکل ظاهری، قبل از این‌که وارد خط تولید شود، تغییر کند.
تویوتا و لکسوس، قصد دارند که تا آینده‌ای نه‌چندان دور، ۳۰ خودروی برقی را عرضه کنند که نشان از اهداف بلند‌پروازانه آن‌ها دارد. لکسوس بنا دارد امسال، این برنامه خود را با معرفی RZ 450e آغاز کند. قرار است این خودرو به‌عنوان زیر‌بنایی برای تویوتا bZ4x هم باشد ولی مشخص نیست که آیا این پلت‌فرم، به‌عنوان زیر‌بنای سایر خودروهای لکسوس هم باشد یا خیر، اگر‌چه احتمال این قضیه، زیاد است.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا