مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند فراری چه شکلی خواهد بود؟

فراری تا همین اخیراً شاسی‌بلند خود یعنی پورسانگ را با استفاده از بدنه مازراتی لوانته آزمایش می‌کرد اما به‌تازگی این خودرو با بدنه اصلی دیده شده است هرچند که هنوز هم پوشش‌های استتاری بسیار سنگینی دارد. بااین‌حال، با استفاده از همین تصاویر جاسوسی، گرافیست‌ها رندری از پورسانگ طراحی کرده‌اند که می‌تواند طراحی احتمالی این شاسی‌بلند ایتالیایی را نشان دهد. پورسانگ دماغه‌ای تیز و کم‌ارتفاع دارد که چراغ‌های جلو در نوک آن قرار گرفته‌اند. بین این چراغ‌ها نیز یک جلوپنجره بزرگ ذوزنقه‌ای شکل توری قرار گرفته است. در طرفین سپر نیز ورودی‌های هوایی با دی‌لایت‌های LED در بالای آن‌ها به چشم می‌خورد.

پورسانگ در پروفیل جانبی نمایی نرم با خطوط منحنی دارد و یک خط برجسته که از پایین درها کشیده شده نیز این بخش را از یکنواختی خارج کرده است. عقب خودرو اما جایی است که فراری بیش از همه آن را پوشانده و به همین دلیل ویژگی‌های آن قابل‌تشخیص نیست ولی بااین‌حال می‌توان در این قسمت انتظار شیشه‌ای شیب‌دار، یک اسپویلر در انتهای سقف و چهار سر اگزوز دایره‌ای در طرفین سپر را داشت. البته قطعاً این سر اگزوزها شیک‌تر از نمونه‌هایی خواهند بود که در تصاویر جاسوسی دیده می‌شوند.

هنوز مطمئن نیستیم که پورسانگ از چه پیشرانه‌ای استفاده خواهد کرد ولی ویدئویی منتشر شده که خودرو را بدون صدا در حال حرکت نشان می‌دهد. این یعنی به‌احتمال‌زیاد شاسی‌بلند فراری به قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهد بود. این قوای محرکه می‌تواند همان نمونه مورداستفاده در سوپراسپرت جدید فراری 296 GTB باشد که از یک پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً 830 اسب بخار قدرت دارد. شایعات به پیشرانه V12 هم اشاره کرده‌اند که ممکن است بعداً ارائه شود. پورسانگ روی پلت‌فرم موتور جلو وسط جدید فراری ساخته می‌شود که در این پلت‌فرم پیشرانه پشت محور جلو و گیربکس دوکلاچه در عقب نصب می‌شود.

در تصاویر جاسوسی، این خودرو ارتفاع نسبتاً کمی از زمین دارد هرچند که ممکن است به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز باشد که بتواند ارتفاع خودرو را برای مسیرهای ناهموار افزایش دهد. بااین‌حال، نباید انتظار توانایی‌های آفرود بالایی را از این خودرو داشت. فراری برای اولین بار در سال 2018 خبر از ساخت پورسانگ داد و اعلام کرد که آن را در قبل از پایان سال 2022 معرفی خواهد کرد؛ بنابراین، بالاخره چند ماه دیگر می‌توانیم این شاسی‌بلند جنجالی را ببینیم. تحویل پورسانگ به خریداران هم از سال 2023 آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا