Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

گیربکس دستی برای خودروهای برقی، طرحی از تویوتا

با سیاستی که تویوتا برای خودوروهای برقی خود در‌پیش گرفته است، آینده خودروهای برقی این شرکت بسیار جذاب خواهد بود. در‌کنار پیشرفت در عملکرد، طی مسافت و کار‌آیی، خودروهای برقی تویوتا ممکن است نیم‌نگاهی هم به گذشته داشته باشد. بر‌اساس ثبت اختراعی که جدیدا توسط این شرکت صورت گرفته است یک گیربکس دستی به‌همراه کلاچ، ممکن است در لیست گزینه‌های انتخابی محصولات برقی تویوتا باشد.

در‌ خودروهای برقی امروزی اساسا سیستم انتقال قدرت وجود ندارد. مثلا در محصولات تسلا امکان تعویض دنده وجود ندارد و فقط گیربکس، شامل یک سرعت است. اما در پورشه و آئودی، برای عملکرد بهتر و واکنش‌های مناسب‌تر در سرعت‌های بالاتر، از گیربکس‌های دو سرعته استفاده می‌کنند. اما خارج از این دو گیربکس سنگین وزن، گیربکس واقعا متفاوتی، برای خودوهای برقی وجود ندارد.

اما خبر رسیده است که تویوتا قصد دارد این قضیه را به‌کلی دگرگون کند. این شرکت برنامه دارد تا از یک گیربکس دستی به‌همراه کلاچ سنتی با یک اهرم تعویض دنده معمولی، را برای خودروهای برقی ایجاد کند. بر‌اساس توضیحات خود شرکت، که بیان می‌کند کنترل خودروهای الکتریکی دستی بر اساس کنترل گشتاور این خودروها و بر‌اساس میزان عملکرد پدال گاز و میزان عملکرد پدال شبه‌کلاچ است. این‌که تویوتا از عنوان شبه‌کلاچ به‌جای کلاچ استفاده کرده است می‌تواند به این‌ مفهوم باشد که کل این گیربکس برای این وسیله نقلیه، لازم نیست و بیشتر یک حالت سرگرمی دارد. به‌عبارت دیگر، خودروهای برقی تویوتا می‌توانند یک گیربکس دستی شبیه‌سازی شده داشته باشند. این‌که عملکرد واقعی این نوع از گیربکس‌های دستی در‌نظر گرفته شده برای خودروهای برقی، به‌ چه صورت خواهد بود، محتاج گذر زمان و ورود این‌نوع از خودروها به بازار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.