مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس EQE AMG معرفی شد، الکتریکی و قدرتمند!

شهریورماه گذشته مرسدس بنز دومین سدان الکتریکی خود یعنی EQE را رونمایی کرد و حالا نسخه‌های اسپرت و قدرتمند AMG آن در دو مدل EQE 43 و EQE 53 معرفی شده‌اند. هردوی این مدل‌ها به قوای محرکه الکتریکی دو موتوره مجهز هستند که سامانه چهارچرخ محرک را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی EQE 43

دو موتور الکتریکی EQE مجموعاً 476 اسب بخار قدرت و 858 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند و خودرو را ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسانند درحالی‌که حداکثر سرعت به‌صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انرژی موردنیاز موتورها توسط یک پکیج باطری 90.6 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که طبق معیار هماهنگ جهانی، بردی بین 462 تا 533 کیلومتر را فراهم می‌کنند. شارژر استاندارد این خودرو از نوع 11 کیلوواتی است اما امکان سفارش نمونه 22 کیلوواتی هم برای آن وجود دارد. EQE 43 همچنین از قابلیت شارژ سریع تا حداکثر 170 کیلوواتی هم برخوردار است که با کمتر از 15 دقیقه شارژ، تا 180 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند.

مشخصات فنی EQE 53

هرچند مشخصات EQE 43 بسیار چشمگیر است اما کسانی که از این هم بیشتر می‌خواهند می‌توانند مدل EQE 53 را انتخاب کنند. این مدل به قوای محرکه دو موتور ارتقاءیافته مجهز است که مجموعاً 626 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. به لطف این نیروی بیشتر، شتاب صفرتاصد خودرو به 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 220 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته این سرعت و شتاب بیشتر هزینه خواهد داشت زیرا برد خودرو به چیزی بین 444 تا 518 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد. خریداران همچنین می‌توانند با سفارش پکیج AMG داینامیک پلاس، عملکرد EQE 53 را بهبود بخشند زیرا این پکیج با افزایش خروجی موتورها به 687 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور، شتاب صفرتاصد را به 3.3 ثانیه و حداکثر سرعت را به 240 کیلومتر می‌رساند.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های مرسدس EQE AMG

هردو مدل EQE AMG به موتورهای الکتریکی خاص AMG مجهز هستند که امکان شتاب گیری‌های مکرر را فراهم می‌کند. در این خودروها حالت‌های رانندگی مختلفی تعبیه شده که از بین آن‌ها، دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس عملکرد خودرو را بهبود می‌دهند درحالی‌که حالت راحت با کاهش 15 تا 20 درصدی خروجی موتورها، به افزایش برد کمک می‌کند. حداکثر خروجی موتورها فقط در حالت‌های اسپرت پلاس و ریس استارت ارائه می‌شود درحالی‌که حالتی بنام Slippery خروجی موتورها را به نصف کاهش می‌دهد. در حالت اسپرت هم 90 درصد از خروجی موتورها ارائه می‌شود.

EQE AMG به سیستم تعلیق بادی AMG با کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز شده و روی لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت EV قرار گرفته که به‌طور خاص برای خودروهای الکتریکی سریع و قدرتمند طراحی شده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این خودرو برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب است که به‌صورت استاندارد در هردو مدل ارائه می‌شود. این سیستم در سرعت‌های بالاتر از 60 کیلومتر بر ساعت چرخ‌های عقب را تا 3.6 درجه در همان جهت چرخ‌های جلو می‌چرخاند تا هندلینگ و چابکی خودرو بهبود پیدا کند. در سرعت‌های پایین‌تر نیز چرخ‌های عقب در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند تا در مواقعی مثل پارک کردن قابلیت مانور خودرو افزایش پیدا کند.

AMG به فکر متوقف کردن EQE هم بوده و به‌صورت استاندارد برای آن ترمزهایی با دیسک‌های 16.3 اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در عقب و دیسک‌های 14.9 اینچی و کالیپرهای تک پیستونه در عقب را در نظر گرفته که هم قدرت توقف قابل‌توجهی را فراهم می‌کنند و هم در برابر سایش مقاومت بالایی دارند؛ اما خریدارانی که ترمزهایی قوی‌تر از این می‌خواهند می‌توانند سیستم ترمز سرامیکی AMG را سفارش دهند که دیسک‌های جلوی بزرگ‌تر 17.3 اینچی را به همراه دارد. البته این ترمزها فقط با رینگ‌های 21 اینچی قابل سفارش خواهند بود.

طراحی بیرونی مرسدس EQE AMG

تغییرات ظاهری این سدان الکتریکی اسپرت نسبتاً ظریف هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره کاملاً مسدود با خطوط کرومی عمودی و نشان AMG، سپر جلوی اسپرت با تریم‌های مشکی براق و کرومی، اسپلیتر جلو، رینگ‌های آئرودینامیکی و اسپویلر عقب اشاره کرد که نیروی رو به بالای را کاهش می‌دهد بدون آن که افزایش قابل‌توجهی در ضریب درگ داشته باشد.

داخل مرسدس EQE AMG

در داخل EQE AMG خریداران از صندلی‌های اسپرت AMG با چرم مصنوعی و دوخت متضاد قرمزرنگ بهره‌مند می‌شوند درحالی‌که امکان سفارش چرم سنتی ناپا هم وجود خواهد داشت. دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو نیز شامل غربیلک فرمان D شکل، پدال‌های اسپرت، کف‌پوش‌های AMG و نشان‌های متعدد AMG می‌شود. در همین حال، خریداران می‌توانند هایپراسکرین را هم برای EQE AMG سفارش دهند که از سه نمایشگر مجزا تشکیل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا