مکمل بنزین
گوناگونخبر

پورشه ماکان T معرفی شد

پورشه عضو جدیدی بنام ماکان T را به خانواده کراس‌اوور پرفروش خود اضافه کرده است. این نسخه‌ای سبک‌تر و چابک‌تر است و حرف T در نام آن از کلمه Touring گرفته شده که به مدل 911 T سال 1968 اشاره دارد. آن 911 بجای افزایش قدرت روی بهبود چابکی و هندلینگ تمرکز داشت و ماکان T هم همین وعده را داده است؛ بنابراین، زیر کاپوت این کراس‌اوور اسپرت همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ماکان پایه قرار دارد که 265 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است.

بااین‌حال، هرچند این موتور به‌اندازه پیشرانه‌های توئین توربوی مدل‌های ماکان S و GTS آتشین نیست اما ماکان T برخی از قطعات سیستم تعلیق خود را از آن مدل‌های قوی‌تر قرض گرفته است. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به همان سیستم مدیریت کشش پورشه که در ماکان پایه ارائه می‌شود مجهز است اما این سیستم در اینجا از نو برنامه‌ریزی شده تا با شخصیت چابک‌تر ماکان T سازگار شود. این سیستم حالا قدرت بیشتری را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند تا خودرو بهتر بتواند از پیچ‌ها خارج شود. ماکان T همچنین به پکیج Sport Chrono هم مجهز شده است. به لطف این ویژگی‌ها، عضو جدید خانواده ماکان ظرف 5.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 232 کیلومتر بر ساعت را دارد.

ماکان T از سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه هم برخوردار است که تکنولوژی چشمگیری است و شاید برای این نسخه بیشتر از ماکان‌های S و GTS مفید باشد زیرا پیشرانه ماکان T به خاطر اندازه کوچک‌تر، 58 کیلوگرم از موتور V6 دو مدل مذکور سبک‌تر است. این نسخه جدید همچنین از آنتی‌رول بارهای سفت‌تری بهره می‌برد و نرم‌افزار سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه هم به‌طور خاص برای آن برنامه‌ریزی شده است. ماکان T در ظاهر نیز از ویژگی‌های منحصربه‌فردی شامل رینگ‌های 20 اینچی طرح ماکان S به رنگ تیتانیومی تیره، تزئینات خاکستری متالیک، سر اگزوزهای اسپرت و قاب مشکی براق پنجره‌ها برخوردار است.

تکمیل‌کننده ویژگی‌های این ماکان جدید هم تودوزی اختصاصی با طرح راه‌راه و دوخت ‌نقره‌ای‌رنگ به همراه پارکابی‌هایی با نشان برجسته ماکان T هستند. فروش پورشه ماکان T از اوایل بهار آینده در ایالات‌متحده آغاز می‌شود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود چند هزار دلار گران‌تر از ماکان پایه با قیمت 54,900 دلار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا