Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

عرضه یوآن پلاس، الکتریکی خالص بی‌وای‌دی

در ۱۹ فوریه، بی‌وای‌دی به‌طور رسمی از اس‌یو‌وی یوآن پلاس، بر‌روی e-platform 3 رونمایی کرد. از این خودروی جدید، در‌مجموع ۵ مدل در بازار ارائه خواهد شد. قیمت رسمی آن، از حدود ۲۱۰۰۰ دلار تا ۲۶۰۰۰ دلار است. یوآن پلاس که یک نسخه الکتریکی خالص بوده، دارای دو رنج مسافتی ۴۳۰ کیلومتر و ۵۱۰ کیلومتر است. بر‌اساس اعلام خود شرکت بی‌وای‌دی، یوآن پلاس به پیشرانه‌ای با عنوان هشت در یک مجهز شده است. راندمان کلی سیستم، چیزی در‌حدود ۸۹ در‌صد می‌باشد در‌حالی‌که حجم آن ۲۰‌در‌صد و وزن آن ۱۵ در‌صد، نسبت به حجم موتورهای مشابه، کاهش پیدا کرده است.

از نظر ظاهری، بی‌وای‌دی یوآن پلاس با جدیدترین زبان طراحی Dragon Face 3 با خطوط ساده و صاف، بسیار شبیه بی‌وای‌دی هان برقی است. تریم کرومی که از جلوی آن عبور می‌کند، ظاهر آن‌را بسیار ظریف کرده است.

از‌نظر ابعاد، خودروی جدید دارای طول، عرض و ارتفاع ۴۴۵۵/۱۸۷۵/۱۶۱۵ میلیمتر و فاصله محوری ۲۷۲۰ میلیمتر است.

طراحی داخلی خودروی جدید، به گفته بی‌وای‌دی بر‌اساس مفهوم فضای ریتمیک طراحی شده است و این‌کار، شخصا توسط مدیر ارشد طراحی داخلی این شرکت، صورت گرفته است. به‌طور خاص، کنسول وسط، دارای طرحی دو رنگ بوده و کنسول میانی با طراحی عضلانی، دارای حالتی شناور است.

دو‌طرف، مجهز به خروجی‌های دمبلی شکل تهویه مطبوع هستند که باعث می‌شود فضای داخلی، بسیار کشیده به‌نظر برسد. در‌قسمت مرکزی، تکیه‌گاه دست، بسیار صاف است و از پهلو به ترد‌میل شباهت دارد. این خودرو به صفحه کنترل مرکزی ۱۵.۶ اینچی مجهز است که دارای سیستم اتصال هوشمند Dilink 4.0 می‌باشد.

یوآن پلاس دارای سیستم‌های کمک رانندگی از‌جمله کروز‌کنترل تطبیقی، پارک خودکار، نظارت بر نقاط کور، تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار، حفظ بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و سایر عملکردهای ایمنی و راحتی است.

 از‌نظر قوای فنی، موتور این خودرو توان ایجاد حداکثر قدرت ۲۰۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۳۰ نیوتن‌متر را دارد و همان‌طور که قبلا گفته شد محدوده حرکتی آن نیز، ۴۳۰ و ۵۱۰ کیلو‌متر است.

به‌گفته مسئولان شرکت بی‌وای‌دی، یوآن پلاس در‌آینده در آسیا، اروپا، قاره آمریکا، خاورمیانه و آفریقا در دسترس خواهد بود. هم‌زمان، یوآن‌پلاس در بازارهای استرالیا با نام ATTO 3 و با قیمت حدود ۳۳۰۰۰ دلار آمریکا عرضه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.