مکمل بنزین
خبررپورتاژ

راهنمای کامل خرید بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودرو و موتور(اسفند 1400)

استفاده از وسایل نقلیه را می‌توان جزو جدایی ناپذیر زندگی امروزه دانست. با توجه به اینکه تردد درون شهری و برون شهری به وسیله موتور سیکلت و خودرو انجام می‌شود، همیشه نگرانی برای حادثه و تصادف وجود دارد. با توجه به این موضوع بهتر است که آینده نگری داشت و بیمه نامه‌های مختلف اتومبیل و موتور را خریداری کرد. همیشه انتخاب بیمه مناسب برای صاحبان خودرو و موتور، با توجه به پوشش‌ها یک دغدغه و چالش بوده است، پس قبل از خرید بیمه بدنه، بیمه موتور و بیمه شخص ثالث باید شرایط استعلام و مقایسه انواع پوشش‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرد تا در انتخاب بهترین بیمه بدنه اطمینان خاطر داشت. بیشترین میزان عدم رضایت مردم از بیمه، مربوط به فرآیند پرداخت و دریافت خسارت خودرو است. مشکلاتی که پس از خرید بیمه و در زمان دریافت خسارت وجود دارد، معمولا برای افراد زمان‌بر و گیج‌کننده است.  عدم آشنایی افراد با روند دریافت خسارت و خرید نیاز به مراجعه حضوری، طی کردن مراحل پیچیده برای ارزیابی و دریافت خسارت، زمان‌بر بودن فرآیند تعیین خسارت تا دریافت خسارت و … از مشکلاتی هستند که برای افراد ایجاد می‌شود. با این وجود، شرکت‌های بیمه اقدام جدی برای حل این مشکل کرده‌‌اند و تنها راه‌حل نسبی که ارائه شد، خرید آنلاین بیمه است.

 

از این رو قصد داریم در این مطلب درباره مزیت‌های انواع بیمه خودرو و موتور توضیحاتی ارائه کنیم با ما همراه باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه نامه شخص ثالث یکی از متداول‌ترین بیمه نامه‌ها است. این بیمه نامه برای وسایل نقلیه زمینی اجباری است و سوالی که پیش می‌آید این است که چرا این بیمه نامه را با نام ثالث معرفی کرده‌اند؟ بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد(كه در اكثر بيمه‌نامه ها تحت عنوان بيمه‌گزار شناخته مي شود)، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه ها طبق قرارداد است (كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است). تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه اي جديد از بيمه شخص ثالث خودرو به شمار مي آيد استفاده كند.

خسارات جانی و مالی تصادفات رانندگی با بیمه شخص ثالث خودرو قابل جبران است.
خسارات جانی و مالی تصادفات رانندگی با بیمه شخص ثالث خودرو قابل جبران است.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارات جانی و مالی تصادفات رانندگی با بیمه شخص ثالث خودرو قابل جبران است.

خسارت‌های جانی:

‌شرکت بیمه خسارت‌های جانی اشخاص ثالث که برای آن‌ها رخ می‌دهد را تحت پوشش قرار خواهد داد این خسارت‌ها شامل: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان است که همگی تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرند. همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی هم جبران خسارت خواهد شد.

خسارت‌های مالی:

در پوشش مالی با توجه به سقف تعهدات شرکت بیمه، زیان‌های وارد شده به اموال اشخاص ثالث جبران خواهد شد. این خسارت‌ها مانند تصادف با ماشین فرد ثالث است که بیمه‌گر جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد.

پوشش‌های  بیمه موتور

پوشش‌های بیمه موتور با بیمه اتومبیل تفاوت‌ها کمی‌ دارد و بیمه شخص ثالث موتور علاوه بر جبران خسارت‌های مالی و جانی اشخاص ثالث، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر را هم جبران خواهد کرد. به طور کلی پوشش‌های بیمه موتور به شرح زیر است:

  • خسارت مالی به اشخاص ثالث: بیمه‌گر خسارت مالی وارده به شخص ثالث( شخص غیر از راننده مقصر) را مطابق پوشش های بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت می پردازد.
  • خسارت‌های جانی اشخاص ثالث : بیمه گر خسارت جانی شامل فوت و نقص عضو وارده به شخص ثالث را مطابق توافق های بیمه‌شخص ثالث می پردازد.
  • خسارت جانی راننده مقصر: اگر راننده موتورسیکلت طی حادثه خسارت جانی ببیند، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت غرامت او را پرداخت می کند.

شما می‌توانید  با  خرید بیمه موتور و بهره گیری از پوشش‌های متنوع آن هنگام تصادفات و حوادث رانندگی، ریسک خسارات مالی و جانی خود را کاهش دهید.

همچنین به طور کلی پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث
  • برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک
  • هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن
  • هزینه درمان شخص ثالث( اگر بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت)

توجه داشته باشید که برای جبران خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه و جبران خسارت‌های مالی راننده مقصر در موتور و ماشین باید از بیمه بدنه استفاده کرد.

 

پلیس راکبان موتور فاقد بیمه موتور را متوقف کردده و موتور آن‌ها را به پارکینگ منتقل می کند.

بیمه بدنه چیست؟

همانطور که از اسم این بیمه‌نامه مشخص است، جبران خسارت‌های مالی وارد شده به وسیله نقلیه راننده پرداخت خواهد شد. در حقیقت بیمه شخص ثالث تمام خسارت‌های وارد شده به اشخاص زیان دیده در حادثه رانندگی را پرداخت می‌کند و در برابر راننده مقصر هیچ تعهدی ندارد. با توجه به این توضیح راننده مقصر برای جبران خسارت‌های وارد شده باید بیمه نامه بدنه را خریداری کرده باشد تا بتواند از پوشش‌های آن بهره مند شود.

پوشش‌های بیمه بدنه موتور سیکلت

موتور سیکلت یک وسیله پر خطر است که همیشه برای این وسیله نقلیه حادثه در کمین است. در حقیقت سرعت بالا، می‌تواند احتمال وقوع حادثه را هم افزایش دهد و بهتر است که از بیمه موتور و بیمه بدنه استفاده کرد. همانطور که اشاره شد، برخی از خطرات و حادثه‌هایی که رخ می‌دهد بیمه شخص ثالث جبران خواهد کرد، اما خسارت‌های وارد شده به بدنه موتور را می‌توان از طریق بیمه بدنه جبران کرد.

بیمه بدنه موتور سیکلت دو پوشش اصلی را جبران خسارت می‌کند که عبارتند از:

  • تصادفات
  • آتش سوزی

خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه موتور

با توجه به میزان ریسک مشخص شده و خسارت‌هایی که در بیمه بدنه موتور وجود دارد، موارد زیر جزو خسارت‌های قابل جبران در این بیمه نامه است:

  • واژگون شدن موتور سیکلت و سقوط موتور
  • برخورد دو موتور با یکدیگر یا برخورد با خودرو
  • حریق (آتش سوزی)
  • برخورد موتور سیکلت با یک جسم ثابت یا متحرک
  • برخورد اشیا به موتورسیکلت (موتورسیکلت در حال حرکت و سکون)

خسارت سرقت کلی یا جزئی در خسارت‌های قابل جبران بیمه موتور نیست و علت آن هم بالا بودن ریسک این بیمه نامه است. البته موتور سیکلت‌هایی که قیمت بالایی دارند می‌توانند با شرکت بیمه خود توافق کرده و مطابق دستورات و قوانین از این پوشش استفاده کنند.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

به طور حتم اهمیت بیمه بدنه زمانی مشخص می‌شود که در حادثه رانندگی خودرو شما دچار آسیب شده باشد. اگر این بیمه نامه را تهیه کرده باشید می‌توانید از شرکت بیمه دریافت غرامت کنید پوشش‌های بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی (تبعی) یا اضافی تقسیم می‌شوند:

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل موارد زیر هستند:

  • سرقت کلی
  • خساراتی که حین نجات و انتقال خودرو به آن وارد می‌شود
  • رخ دادن حادثه برای اتومبیل
  • خساراتی که با رخ دادن حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه (آصا) به وسیله‌‌نقلیه بیمه‌شده و یا وسایل یدکی همراه آن ها وارد می‌شود.
  • خسارت‌های وارده به لاستیک و چرخ‌های اتومبیل بیمه شده. بیمه‌گر تعهد به پرداخت خسارت باتری خودرو و لاستیک‌ها تا مبلغی معادل ۵۰ درصد مبلغ نوی آن‌ها می دهد.

پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه اتومبیل

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) این بیمه‌نامه بهره‌مند می‌شوند:

  • دزدی در جای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش ، رینگ ، لاستیک ، آینه ها و سایر لوازم خودرو
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ

شما می‌توانید برای استعلام و خرید بیمه بدنه خودروی خود با کمترین قیمت و بیشترین پوشش‌ها به لینک زیر مراجعه نمایید:
https://bimeh.com/carbody

 

خرید بهترین بیمه خودرو و موتور از بیمه دات کام

 

خرید بیمه بدنه و شخصث ثالث خودرو و موتور با گوشی از بیمه دات کام
خرید بیمه بدنه و شخصث ثالث خودرو و موتور با گوشی از بیمه دات کام

با توجه به توضیحاتی که داده شد، خرید بهترین بیمه موتور، بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث یکی از دغدغه های افراد است که با توجه به پیشرفت خدمات بیمه‌ای، شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه فراهم شده است. بیمه دات کام یک سامانه و کارگزاری آنلاین بیمه است که شرایط خرید انواع بیمه نامه را از شرکت‌های مختلف فراهم کرده تا ارزان‌ترین و بهترین بیمه را تهیه کنید.

به وب سایت bimeh.com وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، نوع بیمه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه مورد نظر را خود را درب منزل تحویل گیرید.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا