مکمل بنزین
گوناگونخبر

ارائه شارژهای کُند، تولید خودروهای برقی را با خطر مواجه می‌کند!

RAC هشدار داده که کند بودن شارژرهای خودروهای برقی در بریتانیا از رشد فروش خودروهای الکتریکی (EV) جلوگیری خواهد کرد. سازمان خودروسازی می‌گوید کمبود ایستگاه‌های شارژ سریع ممکن برخی از رانندگان را از خرید خودروی الکتریکی منصرف کند، به خصوص آن‌هایی که نمی‌توانند خودروی خود را در خانه شارژ کنند.

بر اساس آنالیز داده‌های RAC، تعداد شارژرهای وسایل نقلیه برقی عمومی در سال گذشته ۷۶۰۰ دستگاه افزایش یافته که یک افزایش ۳۷ درصدی است. تعداد این شارژرها به کمی بیشتر از ۲۸۰۰۰ رسیده است. با این حال، RAC گفته که کمتر از یک پنجم (۱۷ درصد) از شارژرهای جدید که در سال گذشته نصب شده‌اند دستگاه‌های ”سریع” یا ”فوق العاده سریع” بوده‌اند که می‌توانند با توان ۲۵ کیلووات و یا بیشتر خودرو را شارژ کنند.

در ابتدای ماه فوریه، RAC اعلام کرد که بیش از ۵۰۰۰ (۱۸ درصد) از شارژرهای بریتانیا شارژرهای سریع یا فوق سریع هستند، این بدان معنی‌ است که اکثر رانندگان ناچار به استفاده از شارژرهای زیر ۲۵ کیلووات هستند‌. تعداد این شارژرها تقریبا ۲۴۰۰۰ عدد است. علاوه بر این RAC می‌گوید تعداد شارژرهای نصب شده‌ِ سریع‌تر نسبت به سایر شارژرها، یک درصد کاهش داشته است.

RAC گفته که نصف تعداد کافی از شارژرهای سریع یا فوق سریع_ به ویژه در هاب‌های شارژ ایستگاه‌های خدمات_ یک اقدام حیاتی برای ارائه امکان طی کردن مسیرهای طولانی به رانندگان خودروهای الکتریکی است. با این حال، این سازمان همچنین بر این باور است که در حال حاضر، تعداد ثبت نام‌های خودروهای الکتریکی از تعداد جایگاه‌های شارژ پیشی گرفته است. در حال حاضر، برای هر شارژر سریع و فوق سریع، ۷۷ وسیله نقلیه با باتری الکتریکی وجود دارد. این رقم در سال گذشته تنها ۴۲ وسیله نقلیه برای هر شارژر بود.

سارا وینوارد-کوتچا، مدیر خودروهای برقی RAC گفت: “بدون شک، این مایه دلگرمی است که ببینیم با افزایش علاقه رانندگان به کنار گذاشتن خودروهای بنزینی و یا دیزلی و روی آوردن به خودروهای برقی، شارژرهای عمومی جدید بیشتری برای خودروهای برقی نصب شده‌اند.” او در ادامه افزود: “تنها در فاصله زمانی اکتبر تا دسامبر، نزدیک به ۲۵۰۰ شارژر نصب شده است. این بالاترین تعدادی است که تا به حال در یک دوره سه ماهه نصب شده است.”

”داشتن تعداد کافی از شارژرهای عمومی برای تشویق استفاده از خودروهای الکتریکی حیاتی است، اما این تنها بخشی از کار است و سرعت این شارژرها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچه تعداد شارژرهای سریع بیش‌تر باشد، خودرو در سفرهای طولانی‌ راحت‌تر شارژ می‌شود و رانندگان سریع‌تر ایستگاه‌های شارژ را به رانندگان دیگر تحویل خواهند داد‌. داشتن شارژرهای سریع عمومی به شرط آن‌که قیمت مناسبی داشته باشند یک تجربه شارژ برد-برد را ارائه خواهند داد.”

”آخرین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که هنوز راه درازی در پیش داریم. این تعداد شارژر عمومی با حجم خودروهای الکتریکی‌ جدیدی که وارد جاده می‌شوند هماهنگی ندارند و تنها تعداد کمی از دستگاه‌های در حال نصب شارژرهای سریع یا فوق سریع هستند. این برای رانندگانی که چون نمی‌توانند خودروی خود را در خانه شارژ کنند به شبکه عمومی متکی هستند یک مشکل بزرگ است. البته که شارژرهای کندتر بخشی از زیرساخت‌های در حال توسعه خودروهای برقی کشور محسوب می‌شوند، اما ترغیب رانندگان بیشتر به انتخاب خودروهای برقی ممکن است به افزایش چشمگیر تعداد شارژرهای سریع‌تر بستگی داشته باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا